نقش تاثیر گذار شبکه اشراق در معرفی توانمندی‌های هنرمندان استان زنجان

مدیرکل صداوسیمای زنجان گفت: شبکه اشراق به عنوان دومین شبکه پرمخاطب استانی می‌تواند در معرفی توانمندی‌های هنرمندان استان و پرورش استعداد‌های هنری استان بسیار اثرگذار باشد.

لطیفی مدیر کل صدا و سیمای زنجانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، لطیفی مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان درجمع اعضاء هیات مدیره خانه هنرمندان استان رسانه ملی را منزلگاه اصلی هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری دانست و گفت: خوشحالیم که فعالان هنری استان در رشته‌های مختلفی مانندموسیقی با برنامه‌های مختلف مرکز همکاری دارند.

او با بیان این مطلب که یکی از ارکان نمود فرهنگ در ما انسان‌ها نوع هنر و ادبیات خاص جامعه‌ای است که در آن زندگی می‌کنیم افزود: هنر می‌تواند بسیاری از اصول و ارزش‌های اخلاقی را برای جامعه معرفی کند و از این منظر، موثرترین روش و فرصت برای یادآوری ارزش‌های اخلاقی و انسانی در جامعه است.

مدیرکل صداوسیما، شبکه استانی اشراق را ظرفیت بزرگی برای هنرمندان استان معرفی کرد و گفت: شبکه اشراق به عنوان دومین شبکه پرمخاطب استانی می‌تواند در معرفی توانمندی‌های هنرمندان استان و پرورش استعداد‌های هنری استان بسیار اثرگذار باشد.

 لطیفی با اشاره به تنگنا‌ها و مشکلات فراوان در حوزه فرهنگ افزود: امروز حوزه فرهنگ به ویژه توجه به هنر‌هایی مانند خوشنویسی، موسیقی اصیل وسنتی ایرانی مغفول مانده و نیازمند توجه ویژه و اساسی متولیان امر می‌باشد.

او از اصحاب هنر و ادب خواست علاوه برتوجه به محتوای غنی دینی و اسلامی در محتوا‌های تولیدی، به ذائقه مخاطب توجه کنند و موجب تغییر ذائقه هنری جامعه به سمت موسیقی‌های بدون هدف وبدون جهت وغیر منطبق با فطرت پاک انسانی نشوند.

مدیرکل صداوسیما خواهان ارتباط بیشتر هنرمندان عرصه‌های مختلف با صداوسیمای استان شد و افزود: باید تلاش کنیم با تولید آثار ماندگار و پرمحتوا نقش اثرگذاری در صیانت از فرهنگ خودمان داشته باشیم و در این راستا آمادگی داریم علی رغم وجود مشکلات و تنگنا‌های فراوان، از تولیدات هنرمندان استان در حوزه‌های متنوع حمایت کنیم.

مدیرعامل خانه هنرمندان استان هم با تشکر از رویکرد‌های جدید و خلاقانه صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: اساساٌ هنر میل آشکاری به بروز معنا و ابراز آن دارد و اصلی‌ترین نقش آن معنابخشی به محیط و جامعه است و نقش تربیتی هنر را می‌توان در سطوح مختلف ارزیابی کرد.

 احدیان با قدردانی از رویکرد جدید صداوسیمای استان در توجه ویژه به هنرمندان افزود: در یکسال اخیر حضور هنرمندان در صداوسیمای استان پررنگتر شده و نمود آن در برنامه‌های «هنر اشراق» و «گجه لر» پیداست که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

او خانه هنرمندان استان را با بیش از ۶۵۰ عضو بستر مناسبی برای همفکری و همراهی با رسانه استانی عنوان کرده و آمادگی این مجموعه را برای همکاری و تعامل سازنده با رسانه استانی در همه زمینه‌ها اعلام کرد.

در این نشست که جمعی از فعالان عرصه موسیقی و خوشنویسی هم حضور داشتند حاضران به بیان دیدگاه‌ها، نظرات، مشکلات و انتظارات خود از متولیان فرهنگ استان پرداختند.

توجه به تاثیر متقابل رسانه و هنر، معرفی استان در قالب هنرخوشنویسی- شعر و موسیقی، توجه ویژه به هنر‌های مقامی فاخر در رسانه، حمایت بیشتر رسانه ملی از خانه هنرمندان استان، توجه بیش از پیش به موسیقی اصیل ایرانی و بومی، اختصاص بودجه بمنظور تولید آثار فاخر، نگاه صنعت محور رسانه به هنر باتوجه به اشتغالزا بودن آن، پرهیز از شعار زدگی، امکان حضور بیشترهنرمندان جوان در صداوسیما، معرفی فلسفه هنربومی و محلی و .. از جمله مباحثی بودند که در این جلسه مطرح شد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.