راه‌اندازی رشته کشاورزی هوشمند در دانشگاه رازی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی از راه‌اندازی رشته کشاورزی هوشمند در دانشگاه رازی با ترکیبی از کشاورزی و فناوری اطلاعات خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرزاد ویسی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی گفت: پیگیری‌های لازم در خصوص ثبت مجوز همایش  فرهنگ جهادی و جهش در پایگاه علوم استنادی جهان اسلام (ISC) صورت گرفته و به زودی انجام خواهد شد.

او برگزاری نشست‌های تخصصی را از ویژگی‌های برجسته و ابتکاری همایش فرهنگ جهادی و جهش تولید دانست و گفت: از مهم‌ترین موضوعات این نشست‌ها در بخش کشاورزی و به منظور جهش تولید؛ بحث هوشمندسازی کشاورزی است.

 ویسی تنها راه تحقق جهش تولید را استفاده از فناری‌های نوین دانست و گفت: جهش تولید به سرمایه‌گذاری فراوان نیاز دارد که با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی کشور چندان قایل تصور نیست، لذا تنها راه تحقق جهش تولید تکیه بر فناوری‌های نوین و استفاده از منابع کمتر و عملکرد بیشتر است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی در ادامه بیان داشت: بدنه کشاورزی کشور عمدتا کشاورزی معیشتی است و اقتصادی نیست و لذا برای اینکه کشاورزی اقتصادی داشته باشیم باید از فناوری استفاده کنیم.

او از راه‌اندازی رشته کشاورزی هوشمند در دانشگاه رازی خبر داد و گفت: این رشته به زودی با ترکیبی از کشاورزی و فناوری اطلاعات راه‌اندازی می‌شود، همچنین در روز‌های آینده مرکز نوآوری کشاورزی هوشمند با همکاری یک شرکت خصوصی راه‌اندازی می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم  مسئول نهاد نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه  گفت: در گذشته کشاورزی بیشتر به صورت سنتی انجام می‌شد که کاری بس دشوار و طاقت‌فرسا بود، اما امروزه با پیشرفت‌های حاصل شده، کشاورزی مدرن جای کشاورزی سنتی را گرفته است.

او  بیان داشت: امروزه با پدیده بسیار مهمی در عرصه کشاورزی به نام «کشاورزی هوشمند» مواجه هستیم و موضوع اینترنت اشیا را نیز داریم و که آغازی برای تحقق یک تحول عظیم در کیفیت کار بشر است و مساله جهش تولید با وضعیت و امکانات موجود نیز قابلیت تحقق را دارد.

حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم با اشاره به وجود نیرو‌های توانمند در بسیج مهندسین و مدیران جهادی گفت: اولین عامل مورد نیاز برای تحقق جهش تولید؛ ایجاد روحیه جهادی و بسیجی و استفاده منطقی و بهینه از منابع است.

او استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمندسازی کشاورزی را مبدا یک تحول بسیار مهم اقتصادی به ویژه برای اشتغال جوانان دانست و گفت: با تلاش مدیران کشاورزی و دستگاه‌های تابعه و دانش تخصصی اساتید دانشگاه رازی شاهد استفاده حداکثری از ظرفیت هوشمندسازی و تحقق جهش تولید با استفاده از فناوری‌های نوین خواهیم بود.


انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.