پمپئو: اقدامات ترکیه و روسیه ما را نگران می‌کند

وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به قبرس اعلام کرد اقدامات ترکیه و روسیه در دریای مدیترانه موجب نگرانی واشنگتن است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در قبرس گفت: عمیقاً نگران عملیات مداوم ترکیه برای کشف و استخراج منابع طبیعی در شرق دریای مدیترانه هستیم.

پمپئو افزود: امروز من و وزیر امور خارجه قبرس یک مرکز آموزش جدید را ایجاد کردیم. آمریکا منابع مالی احداث آن را در قبرس تامین می‌کند. آمریکا همچنین تجارب لازم را در رابطه با امنیت مرزی و منطقه‌ای و عدم اشاعه تسلیحات فراهم می‌کند. این مرکز تحت کنترل قبرس در رابطه با امنیت دریایی و بنادر خواهد بود.

وی تاکید کرد: همکاری‌های امنیتی ما در بالاترین حد است. ما شاهد وضعی هستیم که برخی از کشور‌ها بدون توجه به ارزش‌ها به دنبال جای پایی در منطقه هستند. ما همچنین نگرانی آمریکا را درباره فعالیت‌های روس‌ها در بنادر این منطقه اعلام می‌کنیم. ما می‌دانیم که همه شناور‌های روسیه که در بنادر قبرس توقف می‌کنند در ماموریت‌های بشردوستانه در سوریه نقشی ندارند. ما از رئیس جمهور قبرس می‌خواهیم که به نگرانی‌های ما توجه لازم را داشته باشد.

اظهارات پمپئو درباره ترکیه و روسیه در حالی مطرح می‌شود که مقامات آمریکایی همواره با مداخله‌جویی‌های خود در کشورهای دیگر موجب اعتراض دولت‌ها شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
.حمید
۰۹:۱۴ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
نگرانی شما موجب خوشحالی ماست متجاوزین تروریست.
آخرین اخبار