آغاز فعالیت کارگروه انتقال صنایع آلاینده در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، از تشکیل کارگروه انتقال واحد‌های آلاینده استان و برگزاری اولین نشست اعضای آن برای انتقال، کنترل و کاهش آلودگی آن‌ها خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به تشکیل کارگروه انتقال واحد‌های آلاینده استان گفت: با تشکیل این کارگروه، سازوکار‌های اجرایی ساماندهی صنایع آلاینده، برای انتقال، کنترل و کاهش آلودگی آن‌ها بررسی می‌شود.

او افزود: رشد و توسعه صنایع به منظور خودکفایی، بدون ملاحظات زیست محیطی و تعامل پویا با محیط‌ زیست در مدت کوتاهی منجر به از دست رفتن منابع و تخریب و تهدید جوامع انسانی شده و هزینه‌های مضاعفی بر اقتصاد کشور تحمیل می‌کند.


بیشتر بخوانید


احمدی اضافه کرد: تمامی واحد‌های صنعتی و تولیدی با تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست موظفند معیار‌ها و ضوابط نظیر؛ استاندارد‌های زیست محیطی، نصب تجهیزات کنترل آلودگی هوا و پساب، اجرای قانون مدیریت پسماند، نصب سیستم‌های پایش لحظه‌ای، پیاده سازی سیستم مدیریت زیست محیطی HSE و ... را رعایت کنند.

او ادامه داد: در این کارگروه به مشکلات جابه‌جایی واحد‌های صنعتی و صنفی آلاینده استان پرداخته می‌شود و در مورد نحوه ساماندهی آن‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

احمدی گفت: واحد آلاینده به واحد‌های صنفی اعم از خدماتی، تولیدی و صنعتی گفته می‌شود که فعالیت آن منجر به ایجاد آلودگی محیط‌زیست (آب، هوا، پسماند، پساب و...) بشود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.