سخنگوی وزارت بهداشت مطرح کرد؛

وضعیت کرونایی استان کرمانشاه؛ ۶۵ درصد مردم ماسک استفاده می‌کنند

لاری گفت: استفاده از ماسک در عموم مردم استان کرمانشاه ۶۵ درصد و در وسایل نقلیه عمومی ۷۰ درصد گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در استان کرمانشاه اظهار کرد: از اسفندماه پارسال تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۹ نمودار موارد ابتلا و بستری بیماری کرونا در این استان شیب صعودی ملایم داشت و از ابتدای خرداد ماه شاهد یک خیز شدید در موارد ابتلا  به کرونا در اغلب شهرستان‌های استان کرمانشاه بودیم.

سخنگوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در روزهای پایانی خرداد و روزهای آغازین تیر ماه تعداد ابتلا و بستری روزانه در استان کرمانشاه به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید و خوشبختانه با همکاری مردم و رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تلاش‌های بی‌وقفه کادر بهداشت و درمان استان کرمانشاه و حمایت اعضای ستاد استانی کرونا، از نیمه دوم تیرماه شاهد روند کاهشی قابل توجهی در موارد ابتلا و بستری روزانه در اکثر شهرستان‌های استان کرمانشاه هستیم که البته طی هفته‌های گذشته تا حدی از شدت این روند کاهشی، کاسته شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت کرونایی شهرستان‌های استان کرمانشاه بیان کرد: شهرستان سنقر در وضعیت قرمز و شهرستان‌های پاوه و کنگاور استان کرمانشاه در وضعیت هشدار بیماری کرونا قرار دارند.

میزان استفاده از ماسک در استان کرمانشاه

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استفاده از ماسک در عموم مردم استان کرمانشاه ۶۵ درصد و در وسایل نقلیه عمومی ۷۰ درصد گزارش شده است همچنین میزان استفاده از ماسک در ادارات و سازمان‌های دولتی ۹۵ درصد و در شاغلان واحدهای صنفی استان کرمانشاه ۷۵ درصد گزارش شده است.

لاری بیان کرد: امیدواریم با رعایت بیشتر شیوه نامه بهداشتی، استفاده جدی و همگانی از ماسک شاهد تداوم روند کاهشی در موارد ابتلا و بستری روزانه و خروج شهرستان‌های استان کرمانشاه از وضعیت قرمز و هشدار باشیم. هر گونه عادی انگاری شرایط می‌تواند زمینه را برای خیز موارد بیماری فراهم کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.