۷ شهرستان آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هم اکنون ۷ شهرستان آذربایجان شرقی در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند و درصد ابتلا به این بیماری در شهر‌های استان بیشتر از روستا‌ها است،

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: شهرستان‌های ملکان، میانه، مراغه، کلیبر، عجب شیر، سراب و آذرشهر از نظر ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز هستند.

او افزود: وضعیت شهرستان‌های مرند، شبستر، خداآفرین و بستان آباد نیز از نظر آمار مبتلایان به کرونا زرد است و بقیه شهرستان‌های استان از جمله تبریز در وضعیت نارنجی هستند.

صومی با بیان این که هم اکنون ۷۰۰ نفر در استان به علت بیماری کرونا بستری هستند  گفت: مراعات نسبی، اما دائمی دستور العمل‌های بهداشتی بهترین راهکار پیشگیری از ابتلا به کروناست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: حدود ۴۰ درصد نتیجه آزمایش‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی مثبت است و روزانه حدود ۲۲۰ تست کرونا در استان انجام می‌شود.

او گفت: آذربایجان شرقی موج دوم کرونا را یک و نیم ماه قبل تجربه کرد و بعد از آن آمار مبتلایان پایین آمد، اما اکنون دوباره شیب به تدریج بالا می‌رود.

صومی گفت: روزانه سه تا چهار نفر فوتی کرونایی در استان داریم و ۵۰ درصد مبتلایان به کرونا بستری و بقیه سرپایی درمان می‌شوند.

او با اشاره به اینکه نبود ارتباطات جمعی بین افراد بیشترین نقش را در پیشگیری از ابتلا به کرونا دارد، گفت: میانگین سن مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی به ۵۳ سال کاهش یافته و بیشترین تعداد مبتلایان ۴۰ ساله‌ها هستند.

صومی گفت: متوسط سن فوتی‌های کرونا در استان ۶۹ سال است و ۸۴ درصد فوتی‌ها بیماری زمینه‌ای دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در بین زنان آذربایجان شرقی در حال نزدیک شدن به مردان است، در حالی که قبلاً آمار فوتی‌های مردان دو برابر زنان بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۰۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
افرادسیگاری بزرگترین. و بیشترین ناقلان ویروس کرونا و دیگر ویروس ها هستند اگر میخواهید زنجیره انتقال ویروس کرونا. قطع شود باید با افراد سیگاری برخورد شود چون نه رعایت میکنند و حتی در همه جا سیگار میکشند و اصلا بهداشت را رعایت نمیکنند و اصلا ماسک نمیزنند اگر میخواهید زنجیره اانتقال ویروس کرونا قطع شود از افراد سیگاری فاصله بگیرید و از انها دوری گزینید
آخرین اخبار