پیگیری مشکل یک موقوفه در شازند

باشگاه خبرنگار جوان اراک مشکل موقوفه یک شهروند خبرنگار در شازند را پیگیری کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در پی تماس جهانگیر خلعتبری پیرمرد ۸۲ ساله که با اداره اوقاف شازند در زمینه موقوفاتش در روستای دو جفت این شهرستان مشکل خورده بود باشگاه خبرنگاران جوان اراک این موضوع را پیگیری کرد.

علی ربیعی مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در پاسخ به پیگیری مشکل این شهروند خبرنگار در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: املاک وقفی استان در سامانه جامع موقوفات ثبت می‌شود و موقوفات و هزینه‌ها و منابع و مصارف آن‌ها قابل مشاهده است.

ربیعی افزود: مشکل این شهروند هم از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی  پیگیری و حل  و به تهران ارسال شده تا به عنوان متولی وقف اطلاعاتش ویرایش شود که تا آخر شهریور ماه این کار صورت می‌گیرد.

جهانگیر خلعتبری در تاریخ ۱۷ / ۱۲ / ۷۹ با شماره وکالتنامه ۲۵۱۸۲ به اداره اوقاف شهرستان شازند وکالت دائم می‌دهد که حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ هکتار ملک کشاورزی پدری در روستای دو جفت شهرستان شازند را که به او ارث رسیده بهره برداری کرده و اوقاف ۱۰ درصد درآمد را به عنوان حق الوکاله (حق الزحمه) بردارد و ۹۰ در صد را به عنوان حق مالکانه به خلعتبری تحویل دهد.

بر اساس اظهارات جهانگیر خلعتبری از تاریخ وکالت نامه تا کنون اوقاف شهرستان شازند هیچ پولی بابت حق مالکانه به جهانگیر خلعتبری پرداخت نکرده است.

موقوفه شماره ۶۳۵ موخ ۲۲ /۹/ ۷۹ موقوفه پدر بزرگ جهانگیر خلعتبری است که (۳۰ شعیر از ۹۶ شعیر در حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ هکتار) است و از پدر بزرگ به پدر و از پدر به جهانگیر به ارث رسیده است و در آن گندم، جو، نخود، لوبیا و عدس کاشته می‌شود.

جهانگیر خلعتبری که به دلیل بیماری همسر در تهران ساکن بوده امکان سرزدن به زمینش و پیگیری امور را نداشته در تاریخ‌های ۲۶ /۳/ ۹۶ و ۱۱ /۵ / ۹۹ نامه جهت دریافت حق خود به اوقاف استان مرکزی نوشته است.

جهانگیر خلعتبری گفت: مسئول قبلی اوقاف شازند برای پرداخت وجه حق مالکانه امروز و فردا کرده است و مسئول جدید اوقاف شازند هم پاسخگو نبوده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.