حماس و ساف بیانیه شورای همکاری خلیج فارس را محکوم کردند

 جنبش مقاومت اسلامی فلسطین و سازمان آزادی‌بخش فلسطین بیانیه شورای همکاری خلیج فارس علیه نشست گروه‌های فلسطینی را محکوم کردند

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه رأی الیوم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) بیانیه شورای همکاری خلیج فارس را علیه نشست گروه‌های فلسطینی محکوم کردند.

یک مسئول در ساف به بیانیه نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، واکنش نشان داد، زیرا بیانیه نایف الحجرف به نشست فلسطین که عادی‌سازی روابط امارات و اسرائیل را رد کرد، حمله کرده بود.

واصل ابو یوسف، یکی از اعضای کمیته اجرایی ساف، گفت: «آنچه الحجرف گفت مناسب نیست و اظهاراتی نابجاست.»

او افزود: جلسه متولیان فراکسیون‌ها، با حضور محمود عباس، رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین، «جلسه‌ای متعادل بود و این دیدار برای مقابله با خطرات معامله قرن آمریکا و مقابله با تهدید عادی‌سازی روابط بود.»

این مسئول ساف ادامه داد: موضع نمایندگان جناح‌ها مخفی نیست و ما همیشه در مورد موضوعات مختلف در صحنه فلسطین و در سطح کشور‌های عربی و بین‌المللی مواضع روشن و علنی داریم.

از سوی دیگر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» نیز اظهارات دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، را که در آن او به نشست فلسطینی حمله کرده بود، محکوم کرد.

حازم قاسم، سخنگوی حماس، هم گفت: «مواضع جنبش حماس و گردان‌های فلسطینی در زمینه رد توافق عادی‌سازی بین رژیم اشغالگر اسرائیل و امارات، مواضعی واقعی و میهنی است.»

او افزود: «حماس به کسی حمله نمی‌کند، اما موضع آن مخالفت شدید با امضای توافق نامه عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی از سوی امارات است.»

این مسئول حماس اضافه کرد: جنبش حماس قدردانی خود را از ملت‌های عرب و کشور‌های حاشیه خلیج فارس، که توافق عادی‌سازی را رد می‌کنند، ابراز می‌دارد.

نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، روز دوشنبه در بیانیه‌ای به نشست جناح‌های فلسطینی که امارات را به دلیل عادی‌سازی روابط با اسرائیل محکوم کرده بود حمله کرد.

الحجرف در بیانیه‌ای بدون ذکر نام اشخاص گفت که از زبان غیرمسئولانه تحریک و تهدید صار شده از سوی برخی از شرکت‌کنندگان در نشست دبیران کل جناح‌های فلسطین علیه کشور‌های شورای همکاری خلیج (فارس) ابراز تأسف می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار