مسمومیت ۷۰ نفر را راهی بیمارستان کرد

بیش از ۷۰ نفر از اهالی روستای شیخ‌صله شهرستان ثلاث‌باباجانی استان کرمانشاه با علائم مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : از صبح امروز (۱۷ شهریور) حدود ۷۲ نفر از اهالی روستای شیخ‌صله ثلاث‌باباجانی با علائم مسمومیت به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ثلاث‌باباجانی مراجعه کردند که ۶۹ نفر آن‌ها به صورت سرپایی مداوا و سه نفر بستری شدند.

او با اشاره به تشکیل کمیته بهداشت در شهرستان ثلاث‌باباجانی و رصد موضوع با احتمال آلودگی آب، گفت : بلافاصله اقدامات لازم جهت قطع آب و تامین آب شرب سالم و نمونه‌گیری از آب روستا انجام شد.

او گفت: در حال حاضر اوضاع روستا آرام است و موارد جدید ابتلا با علائم مسمومیت بسیار کمتر شده است.

بالایی با اشاره به دستور استاندار به دانشگاه علوم پزشکی، آبفا و هلال احمر برای بررسی این موضوع، افزود: فردا تیم‌هایی از مرکز بهداشت و آبفا برای بررسی موضوع به محل اعزام خواهند شد.

او افزود: هم اکنون نیز این آمادگی را داریم که در صورت نیاز برای آبرسانی سیار و یا امور درمانی از مرکز استان نیرو و تجهیزات اعزام کنیم.

بالایی با بیان اینکه برای اعلام نظر دقیق در خصوص علت دقیق حادثه باید منتظر نتایج بررسی کارشناسان مربوطه بود، گفت: با توجه به اینکه کمتر از سه درصد جمعیت منطقه دچار مسمومیت شده‌اند، احتمال آلودگی نقطه‌ای از آلودگی منابع و مخازن آب بیشتر است .

آلودگی آب دلیل مسمومیت مردم ثلاث باباجانی

شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : به احتمال قوی مسمومیت برخی از اهالی روستای «شیخ صله» شهرستان ثلاث باباجانی به دلیل آلودگی آب بوده است.

او گفت : نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی امروز بازدید‌هایی از محل داشتند و فردا سه شنبه نیز تیمی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، شرکت آب و فاضلاب و هلال احمر به منظور شناسایی علل و رفع مشکل عازم روستای شیخ صله می‌شوند.

شکیبا افزود : نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز امروز از نزدیک این موضوع را پیگیری و هماهنگی‌های لازم را برای رفع این مشکل انجام داده است.

او افزود : تا زمان رفع مشکل آلودگی آب، تلاش می‌کنیم از طریق تانکر یا بطری آب مورد نیاز مردم روستای شیخ صله را تامین کنیم.

شکیبا گفت : اگرچه سخت است، اما مردم می‌توانند آب را بجوشانند و استفاده کنند.

او گفت : تمام تلاش ما رفع مشکل آب روستای شیخ صله است و در این راستا از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.