وزیر بهداشت:

پرونده الکترونیک سلامت و دورا پزشکی در دسترس قرار گرفت

نمکی گفت: حرکت‌های کیفی مثل پرونده الکترونیک سلامت و دورا پزشکی در نظام سلامت آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت در مراسم افتتاحیه طرح مشوق‌های بیمه‌ای جهت خدمات پیشگیرانه و مراقبت‌های ارتقای سلامت، اظهار کرد: امروز از یکی از مهمترین طرح‌های حوزه سلامت در حوزه پیشگیری بهره برداری می‌کنیم. آنچه در نظام سلامت دنبال می‌کردیم توسعه کمی بود.

او ادامه داد: حرکت‌های کیفی مانند پرونده الکترونیک سلامت و دورا پزشکی در نظام سلامت آغاز شده است. این حرکت خردمندانه که در سازمان بیمه سلامت شکل گرفته نیز برای اولین بار در کشور اجرایی می‌شود.

وزیر بهداشت افزود: یکی از دلواپسی‌های من بی برنامگی‌ها در سازمان‌های بیمه گر بود و اینکه چرا ما باید شاهد افزایش هزینه‌های بیمه سلامت باشیم.


بیشتر بخوانید


نمکی  بیان کرد: خوشبختانه حرکت خردمندانه شروع شد و امروز با دوستان استان گلستان شاهد بهره برداری این طرح هستیم.

وزیر بهداشت گفت: با حرکت‌هایی مانند پیشگیری از فشار خون و طرح‌های مشوق بیمه‌ای توانستیم حرکت‌های موثری شروع کنیم و امروز بدون پرداختن به ارتقا کیفیت را به جایی نخواهیم برد. تردید ندارم خود مراقبتی و ایجاد انگیزه برای پزشکان و کادر بهداشتی و درمانی با توجه به آمار سرسام آور مرگ و میر‌های بیماری‌های غیر واگیر، بسیار موثر خواهد بود.

او افزود: سالانه از ۳۸۰ هزار مرگ، ۳۳۰ هزار مورد مربوط به بیماری‌های غیر واگیر است؛ با این حرکت، بار نظام سلامت کاهش پیدا می‌کند.

نمکی بیان کرد: بی توجهی برخی از افراد در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، باعث شده است که ما هر روز شاهد فوت یکی از عزیزانمان در کادر درمان باشیم و هر روز داغ عزیزی را تحمل کنیم. این افراد قربانی بی توجهی و سهل انگاری گروه اندکی از مردم هستند.

او افزود: راه دیگری که ما باید بپیماییم پوشش بیمه ای هزینه های توانبخشی بوده که مغفول مانده است.

وزیر بهداشت گفت: امروز نظام سلامت به دلیل بی توجهی به پیشگیری، با بار بیماری های غیر واگیر رو به رو شده است.  بدون پرداختن به ارتقای کیفیت، با توسعه کمی راهی به جایی نمی‌بریم. خود مراقبتی یکی از اهداف طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار