تلف شدن ۱۴ قطعه پرنده زنبورخوار در سقز

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز از تلف شدن ۱۴ قطعه پرنده زنبورخوار معمولی بخاطر گرفتاری در تور یک زنبوردار محلی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،فرهاد سیف پناهی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست سقز در پی گشت و کنترل روزانه در مناطق تحت مدیریت این شهرستان متوجه یک زنبوردار شدند که با کار گذاشتن تور کنار کندو‌ها باعث تلف شدن ۱۴ قطعه پرنده زنبورخوار معمولی شد.

او افزود: این فرد خاطی به منظور کشتار جمعی این پرنده‌ها تور سیم خاردار را آویزان کرده و تلف شدن این تعداد پرنده زنبورخوار را موجب شد که تور‌ها توسط محیط بانان جمع آوری و با تهیه مستندات، پرونده به واحد حقوقی ارجاع تا مراحل قانونی و قضایی آن پیگیری شود.

زنبورخوار معمولی نیز همچون دیگر زنبورخواران دارای قامتی بلند و باریک با پر‌هایی رنگارنگ است. پر‌های ناحیهی بالای بدن به رنگ‌های زرد و قهوه‌ای، بال‌ها سبزرنگ و دم و پر‌های ناحیهی شکم سبز مایل به آبی است. پر‌های ناحیهی گلو به رنگ زرد درخشان بوده و منقار دراز و خمیدهی پرنده سیاهرنگ است. همچنین دم پرنده دارای دو شاهپر بسیار دراز در وسط آن است که در پرندگان نابالغ دیده نمی‌شود. هر دو پرندهی نر و ماده از نظر ظاهری به یکدیگر شبیه بوده و طول بدنشان به ۲۷ تا ۲۹ سانتی‌متر می‌رسد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.