برگزاری آنلاین ششمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای

دبیر ششمین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای گفت:با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، ششمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای به همت دانشگاه اصفهان، در تاریخ ۳۰ بهمن و یکم اسفند ماه امسال به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جواد راستی، دبیر ششمین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای گفت: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های رفت‌وآمد، رویداد امسال به صورت آنلاین برگزار می‌شود که خود فرصتی برای استفاده از دانش متخصصین و پژوهشگران داخل و خارج کشور در ابعاد گسترده است.
 
او ادامه داد: امسال نیز با همراهی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، ۳۰ بهمن و ۱ اسفند ششمین دوره کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» محلی برای هم‌افزایی و اشتراک دانش و تجربیات پژوهشگران این هنر-صنعت-رسانه نوین فراهم می‌آورد. نگاه ویژه این دوره از کنفرانس به «بازی‌های رایانه‌ای؛ از کودکی تا سالمندی» اختصاص دارد و پژوهش‌های مرتبط با این محور‌ها جایگاه ویژه‌ای خواهند داشت.

دبیر ششمین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای گفت:  این کنفرانس، جامع‌ترین و باسابقه‌ترین رویداد پژوهشی کشور در حوزه بازی‌های رایانه‌ای است،  دانشگاه اصفهان از سال ۱۳۹۴ کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» را با هدف جهت‌دهی به پژوهش‌های حوزه‌های مختلف مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌کند.
 
جواد راستی بیان کرد:  آموزش کودکان و بازی‌های رایانه‌ای، کودکان با نیاز‌های خاص (اختلالات یادگیری، اوتیسم، ADHD,OCD، ...) و درمانگری دیجیتال، اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای در کودکان، اختلالات رفتاری در کودکان (خشونت، اضطراب، استرس، ...)، نقش بازی‌های رایانه‌ای در ارتباطات اجتماعی کودکان، مهارت‌آموزی مفاهیم مالی و کسب و کار در بازی‌های رایانه‌ای، بررسی اثرات جسمی بازی‌های رایانه‌ای بر کودکان (چاقی، رشد، ...)، حقوق کودکان در بازی‌های رایانه‌ای، دایه‌گری دیجیتال، فناوری‌های سرگرم‌کننده و سالمندان، سالمندان در نگاه کودکان، نقش بازی‌ها رایانه‌ای در دلبستگی کودک و والدین و توانبخشی حرکتی و شناختی به کمک بازی‌های رایانه‌ای را از جمله محور‌های ویژه این دوره از کنفرانس معرفی کرد.

او ادامه داد: استفاده از بزرگترین شبکه پژوهشی کشور در حوزه بازی‌های رایانه‌ای (بیش از ۲۵۰ عضو هیأت علمی و خبره صنعت گیم از داخل و خارج کشور) برای ارزیابی مقالات، نمایه شدن مقالات در ISC و Civilic، همکاری با مجلات علمی-پژوهشی جهت چاپ نسخه‌ی گسترش‌یافته مقالات برتر و امکان ارتباط مستقیم شرکت‌کنندگان با شاخص‌ترین پژوهشگران داخل و خارج کشور از جمله مزیت‌های این دوره از رقابت‌ها است.

دبیر ششمین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای آخرین مهلت ارسال اصل مقالات را تا ۳۰ آذر ماه اعلام کرد و گفت: نتایج داوری‌ها نیز ۵ بهمن ماه اعلام خواهد شد. همچنین ۱۵ بهمن ماه آخرین مهلت ثبت‌نام در کنفرانس است.

راستی با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای و سایر فناوری‌های سرگرم‌کننده از جمله زمینه‌های جذاب پژوهش هستند که با در کنار هم آوردن علوم مختلف مانند مهندسی کامپیوتر، هنر، روانشناسی، جامعه‌شناسی، اقتصاد، مدیریت، پزشکی و ...، زمینه‌ساز تحقیقات بین‌رشته‌ای ناب می‌شوند، خاطرنشان کرد: این حوزه در سال‌های اخیر مورد توجه بسیار جوامع علمی قرار گرفته است.

او افزود: تحلیل بازی‌های موجود از دیدگاه‌های فنی و هنر و علوم انسانی، ساخت بازی‌های جدید به هدف درمان و آموزش و فرهنگ‌سازی و ...، تحلیل مدل‌های کسب‌وکار تولید و درآمدزایی در صنعت سرگرمی و پژوهش‌هایی از این قبیل، سرچشمه رونق بخشیدن به پایه‌های یکی از پردرآمدترین صنایع دنیا است.

دبیر ششمین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای از پژوهشگران، بازی‌سازان، صاحبان دانش و فن، مدیران اجتماعی و فرهنگی و علاقمندان و صاحب‌نظران خواست تا با حضور خود در این رویداد پژوهشی و ارائه مقالات و محصولات ناب خود، به رونق این کنفرانس، کمک کنند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.