راه‌اندازی هشت سالن تشریح در شهرستان‌های کرمانشاه

مدیرکل پزشکی قانون کرمانشاه با اشاره به راه‌اندازی هشت سالن تشریح در شهرستان‌های استان گفت : اکنون دیگر نیازی به اعزام جسد برای تشریح از شهرستان‌ها به مرکز استان نیست.

راه‌اندازی هشت سالن تشریح در شهرستان‌های کرمانشاهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سلیم خانی مدیرکل پزشکی قانون کرمانشاه گفت : با همکاری شهرداری ها، سالن های تشریح در استان اکنون فعال و مجهز به امکانات و تجهیزات و پزشک مورد نیاز برای تشریح اجساد شده است و دیگر نیازی به ارسال جسد به پزشکی قانونی شهر کرمانشاه نیست.

او گفت : اکنون در شهرستان‌های روانسر و قصرشیرین سالن تشریح نداریم که به دلیل پایین بودن تعداد اجساد و همچنین کم بودن مسافت این شهرستان‌ها توسط شهر‌های جوانرود و سرپل ذهاب پوشش داده می‌شود.

 خانی افزود: اکنون مجهزترین آزمایشگاه غرب کشور در استان کرمانشاه فعال است و همه فرآیند‌های مربوط به پزشکی قانونی در داخل استان انجام می‌شود.

او ادامه داد: سالانه در مجموع حدود ۴۷ هزار معاینه شامل نزاع، معاینات سرپایی ناشی از تصادفات و سایر موارد در استان انجام می‌شود و همچنین بیش از ۲ هزار جسد را در استان برای تعیین علت مرگ تشریح می‌کنیم که تعیین علت مرگ‌ها به صورت علمی و مستدل است تا خللی در کار قضایی ایجاد نشود.

او گفت: بر روی آمار‌ها کار‌های تحقیقاتی و پژوهشی انجام می‌شود و در این راستا از محققان و پژوهشگران استان نیز درخواست همکاری می‌کنیم.

او افزود: از طرح‌های پژوهشی در استان استقبال و حمایت می‌کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.