آخرین جزئیات اینترنت رایگان برای دانش آموزان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد جزئیات اینترنت رایگان برای دانش آموزان و بسته‌های اینترنت رایگان معلمان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره شرایط ناشی از شیوع کرونا و نیاز‌های آموزش مجازی در سال تحصیلی جدید، از تلاش و پیگیری‌های انجام شده به همت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور آموزش مجازی با تمدید اینترنت رایگان ۶۰۰ هزار معلم کشور خبر داد و گفت: معلمان و دانش آموزان استان یزد نیز از اینترنت رایگان بهره‌مند شده تا در آموزش مجازی هزینه‌ای پرداخت نکنند.

او افزود: جزئیات اینترنت رایگان برای دانش آموزان و بسته‌های اینترنت رایگان معلمان به نقل از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شرح زیر است.


اینترنت رایگان برای دانش آموزان

شب گذشته ۱۵ شهریور شرکت ایرانسل اطلاعیه‎‌ای درباره نحوه عملکردش برای ارائه اینترنت منتشر کرد و برنامه‌هایش را برای اجرای بسته‌های آموزشی به اطلاع مشترکان رساند.

اینترنت رایگان شامل مجموعه سایت‌هایی که از سوی وزارت آموزش و پرورش تعیین شده و یک بسته ماهانه برای دانش‌آموزان است نام این بسته را «شاد» است، اما فقط مشمول استفاده از «شاد» نیست و طی دو سه روز آینده جزییات ارایه این بسته رایگان و نحوه نام نویسی اعلام می‌شود.

بسته‌های اینترنت رایگان برای معلمان

یک معلم در یک کلاس معمولا دارای ۳۰-۴۰ دانش‌آموز است که مصرف اینترنت برای وی بالا می‌رود؛ بنابراین از فروردین ماه بسته اینترنتی ۲۰ گیگی سه ماهه به آن‌ها ارایه شد.

برای اینترنت معلمان دو اقدام اساسی انجام شد، همه مدارس در سراسر کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و بنابراین استفاده از اینترنت در این شبکه رایگان است، روز گذشته مصرف اینترنت پنج گیگابیت بود، به نسبت آنچه برای کاربران در نظر گرفته شده ناچیز بود، اما برای روز اول شروع خوبی داشت.

بسته اینترنتی که فروردین ماه به ۶۰۰ هزار نفر از معلمان ارایه شد، تمدید می‌شود تا آن‌ها هزینه‌ای برای آموزش مجازی پرداخت نکنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۱۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
150کیک اینترنت رایکان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
چرا زورتون میاد یه اینترنت رو رایگان کنید
آخرین اخبار