مفتح در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

لایحه تغییر پایان سال مالی کشور برای تفریغ بودجه به کمیته مربوطه ارجاع شد

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از ارجاع لایحه تغییر پایان سال مالی کشور برای تفریغ بودجه برای بررسی بیشتر به کمیته مربوطه خبر داد.

محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوع خود گفت: لایحه اصلاح مواد (۶۳) و (۶۴) قانون محاسبات عمومی کشور که به موضوع پایان سال مالی کشور برای تفریغ بودجه پرداخته در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: اسناد هزینه‌کرد بودجه‌های جاری هر سال باید تا پایان فروردین ماه سال بعد برای انجام تفریغ ارائه شود و اسناد بودجه‌های عمرانی هم تا پایان تیر ماه باید تحویل داده شوند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس تصریح کرد: در سال‌های اخیر به دلیل نامنظم بودن درآمد‌های کشور و کمبود زمان برای هزینه کردن درآمد‌های عمده در پایان سال، در برخی سال‌ها درخواست شده تا پایان سال مالی بودجه عمرانی بجای تیرماه پایان شهریور ماه تعیین شود.

مفتح بیان کرد: براساس لایحه اصلاح مواد (۶۳) و (۶۴) قانون محاسبات عمومی کشور درخواست شده تا با ارائه یکسال فرصت، بودجه‌های عمرانی به شکل مناسب‌تری هزینه شود، بحث بسیاری روی این موضوع در کمیسیون انجام شد و نمایندگان به دلیل اینکه معتقد بودند، این لایحه عملا بودجه را دو ساله می‌کند با آن مخالفت کردند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیته مربوطه ارائه شد تا در صورت امکان رفع مشکل کمبود زمان برای هزینه کرد بودجه متناسب با قانون اساسی، گزارش آن را به کمیسیون ارائه کند.

وی همچنین با اشاره به بررسی طرح استفساریه تبصره (۶۲) قانون برنامه دوم توسعه که ناظر بر برداشت از صندوق ذخیره فرهنگیان در این کمیسیون بود گفت: نمایندگان به دلیل اینکه این طرح در عمل استفساریه نبوده و توسعه قانون محسوب می‌شد و احتمال رد آن توسط شورای نگهبان وجود داشت با آن مخالفت کردند بنابراین برای بررسی بیشتر به کمیته مربوطه ارجاع شد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس بیان کرد: قرار است کمیته طی جلسه‌ای با طراحان این استفساریه آنچه مدنظر آنهاست را متناسب با قانون تدوین کرده و به کمیسیون ارائه کند تا در شورای نگهبان هم نسبت به آن ایراد گرفته نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار