ژنرال بازنشسته آمریکایی: ترامپ با اهانت به نظامیان، روحیه آن‌ها را تخریب کرده است

ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا معتقد است با اظهارات جنجالی ترامپ درباره سربازان کشته شده در جنگ، سرباز ساختن از دختران و پسران جوانی که وارد ارتش می‌شوند، سخت است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پل ایتون، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با اهانت به نظامیان، روحیه آن‌ها را تخریب کرده است.

ایتون در واکنش به اظهارات ترامپ که سربازان کشته شده در جنگ را «بازنده» توصیف کرده بود، گفت: ما در ارتش آمریکا اصولی داریم. یکی از دلایلی که سربازان، تفنگداران دریایی، خلبانان، ملوانان و نیرو‌های گارد ساحلی آمریکا اقدامات فوق العاده‌ای انجام می‌دهند، این است که به مقامات کشور در این خصوص اعتماد دارند که اگر کشته شوند، اجسادشان را به خانه باز می‌گردانند، مهمات و غذایشان را تأمین خواهند کرد و برای اجرای مأموریت فرماندهی خواهند شد.

ایتون با گرفتن پلاک هویت پدرش که در جنگ ویتنام کشته شد، ادامه داد: این پلاک را یکی از اعضای گروهی کشف کرد که به مناطق جنگی سابق می‌رود و بقایای اجساد کشته شدگان ما را جمع آوری می‌کند. می‌بینید که این پلاک سالم نیست. وقتی یک هواپیما سقوط کند و منفجر شود، چه چیزی از یک پلاک باقی می‌ماند؟ کشور ما همه تلاش خود را می‌کند تا اجساد نظامیان کشته شده مان را پیدا کند و بازگرداند. همانطور که گفتم دلیل این که نظامیان آمریکایی چنین عملکرد خوبی دارند این است که اعتماد دارند سران نظامی کشور این کار را برایشان انجام می‌دهند. متأسفانه بعد از چیز‌هایی که از این رئیس جمهور شنیده ایم، سرباز ساختن از دختران و پسران جوانی که وارد ارتش می‌شوند، سخت است.

نشریه آتلانتیک دیروز در گزارشی نوشت: ترامپ در سال ۲۰۱۸ پیش از سفر برنامه ریزی شده برای بزرگداشت کشته‌های آمریکایی در جنگ جهانی دوم در فرانسه که در قبرستانی خارج از پاریس دفن شده اند، آن‌ها را «بازنده» توصیف کرده بود. به گزارش این نشریه که از منابع ناشناس نقل شده است، ترامپ نگران بود شکل موهایش در اثر باران خراب شوند!

هرچند ترامپ روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران ادعا کرد که می‌خواست به گورستان کشته‌های جنگ در حومه پاریس برود، اما به دلیل بارندگی شدید قادر به این کار نبود و سرویس مخفی نیز اجازه چنین کاری را نداد.

این گزارش واکنش‌های منفی زیادی را متوجه ترامپ کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار