رئیس کل دادگستری اردبیل:

رسیدگی به پرونده‌های بانکی در اردبیل تسریع می‌شود

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: رسیدگی به پرونده‌های بانکی و رسیدگی تخصصی به آن در مرکز استان و شهر‌های بزرگ تسریع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان اردبیل گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌های بانکی و رسیدگی تخصصی به آن در مرکز استان و شهر‌های بزرگ و نیز دادگاه‌های تجدید نظر شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های بانکی تشکیل شده است.

او افزود: ملاک عمل دستگاه قضایی استان اردبیل در برخورد با پرونده‌های بانکی بخشنامه‌ی رئیس قوه قضاییه و رأی وحدت رویه شماره ۷۹۴ مورخ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ هیأت عمومی دیوان عالی کشور می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از بانک‌ها خواست در محاسبه سود و جرائم، دقیقا مطابق رأی وحدت رویه عمل کرده و مصوبات و بخشنامه‌های بانک مرکزی را ملاک و معیار خود قرار دهند.

عتباتی با اشاره به نقش بانک‌ها در توسعه، عمران و آبادانی اعلام کرد در سال جهش تولید و به لحاظ شرایط کرونایی حاکم بر جامعه مسئولیت بانک‌ها در حمایت از سرمایه گذاری و تولید مهم و بی بدیل است و دستگاه قضایی نیز در کنار بانک‌ها برای وصول مطالبات قانونی، خصوصاً از دانه درشت‌ها و افرادی که تسهیلات بانکی را در محلی غیر از تسهیلات هزینه کرده اند قرار دارد و از اقدامات قانونی آن‌ها حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.