آشنا در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دروغ و شایعه نباید جای اخبار حقیقی و رسمی را بگیرد

مشاور رئیس جمهور گفت: باید مراقبت کرد تا دروغ و شایعه جای اخبار حقیقی و رسمی را نگیرد.

در حال تکمیل/حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فیک‌نیوزها و راهکارهای مقابله با آنها اظهار کرد: افزایش سواد رسانه‌ای تمام کاربران فضای مجازی، جزو وظایفی است که نظام آموزش و پرورش، نظام آموزش عالی و مجموعه سامانه‌های غیر رسمی  کشور باید بر عهده بگیرند.

او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین سامانه‌های آموزش عمومی کشور یعنی صدا و سیما درمورد مواجه با حساب‌های کاربری جعلی یا مستعار در فضای مجازی دقت کافی را انجام نمی‌دهد، همچنین ما حسابهای کاربری ناشناس، جعلی و مستعار را نباید از طریق رسانه ملی هویت بخشی کنیم.

آشنا تصریح کرد: در شرایطی قرار داریم که به دنبال هر خبر نادرستی باید به صورت اورژانسی پاسخ مناسب منتشر شود اما بخشی از قانون مطبوعات و نظارت بر صدا و سیما جدی گرفته نشده  است.

مشاور رئیس جمهور یادآور شد: متاسفانه ما به جای استفاده از «امکان الزام رسانه‌ها به انتشار پاسخ» بیشتر به نظام قضائی تکیه کرده‌ایم، در حالی که استفاده از اهرم قضائی بعد از تقاضا انتشار پاسخ و عدم تکمین رسانه، راهکار مناسبی است.

او تاکید کرد: فیک‌نیوزها همچون فست‌فودها هستند، زودتر در دسترس قرار می‌گیرند اما مضرات جدی و نامناسبی هم  برای  افکار عمومی و سامانه‌های تصمیم‌گیری در کشور دارند، به همین جهت باید مراقبت کرد تا دروغ و شایعه جای اخبار حقیقی و رسمی را نگیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار