جزئیات همایش ملی «معنویت‌های نوظهور، شاخصه‌ها و نقدها» اعلام شد

رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم جزئیات همایش «معنویت‌های نوظهور، شاخصه‌ها و نقدها»را اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی، ابراهیم علی پور، رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم گفت: همایش ملی معنویت‌های نوظهور ،شاخصه‌ها و نقدها» از تاریخ هجدهم تا بیستم شهریورماه ۹۹ به صورت مجازی برگزار خواهد شد و بیش از دوسال است که در مورد این همایش فعالیت‌هایی صورت می‌پذیرد و علاوه بر ده‌ها پیش نشست که در شهر‌های مختلف انجام می‌شود، سه جلد کتاب نیز تاکنون از آن منتشر شده است.

او با بیان این که مجموعه مصاحبه‌ها و مقالات این همایش منتشر شده است، تصریح کرد: تقریباً همه صاحب‌نظران حوزه معنویت پژوهی در برگزاری همایش حضور دارند و تیم خیلی خوبی در کشور تشکیل شده است.

علی پور افزود: پیشنهاد شکل گیری این همایش از طریق «قطب تعمیق ایمان دینی و مقابله با جریان‌ها و فرق انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» به ریاست حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی انجام شده و مجری این همایش نیز پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است.

رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم با اشاره به سرعت بسیار شتابان جذب جوانان به گروه‌های نوظهور، اظهار کرد: سرعت شکل گیری معنویت‌های نوظهور در همه جوامع از جمله ایران اسلامی به شدت در حال افزایش بوده و شگفت انگیز و تأمل برانگیز است.

رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: در ایران تاکنون گروه‌های زیادی شکل گرفته اند که طرفداران برخی از این معنویت‌های نوظهور و پدیده‌های نو هستند.

او تصریح کرد: همایش «معنویت‌های نوظهور، شاخصه‌ها و نقدها» بر آن است که بنیاد‌ها و جریان شناسی معنویت‌های نوپدید را بازشناسی و پژوهش کند و از این جهت در کارگروه فرق انحرافی قطب‌های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی این کار شکل گرفت و سعی کردیم با همه کسانی که در حوزه معنویت پژوهی در کشور کار می‌کنند، ارتباط گرفته و از ظرفیت‌های کشوری استفاده کنیم.

علی پور گفت: افتتاحیه و اختتامیه و پنل‌های همایش «معنویت‌های نوظهور، شاخصه‌ها و نقدها» به صورت مجازی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان جهت شرکت در این همایش می‌توانند از طریق نشانی اینترنتی www.dte.bz/reg و یا پایگاه خبری تبلیغ نیوز به نشانی www.Tablignews.dte.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به این که در این همایش مجموعه عوامل و زمینه پیدایش معنویت‌های نوظهور در ایران و جهان و شکل واژه‌ها و نسبت آن‌ها را بیشتر مورد توجه قرار داده ایم گفت: معنویت‌های نوظهور گونه‌های مختلفی دارند که باعث شده که بیشتر به آن توجه شود و خروجی این همایش، ۶ الی ۷ جلد کار علمی خواهد شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.