سرمربی تیم ملی شطرنج بانوان: با وجود اندکی بدشانسی، عملکرد تیم رضایت بخش بود

پور رمضانعلی درباره عملکرد خوب شطرنج بازان در المپیاد فیده ۲۰۲۰ و جنبه‌های مختلف این بازی‌ها صحبت کرد.

امیررضا پور رمضانعلی، استاد بزرگ و سرمربی تیم ملی شطرنج بانوان کشورمان، در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره المپیاد فیده ۲۰۲۰ گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا، المپیاد جهانی شطرنج برای اولین بار به صورت آنلاین برگزار شد. در سال‌های گذشته، این مسابقات در ۲ بخش مجزا برای آقایان و بانوان برگزار می‌شد، اما امسال ساختار جدیدی را برای این مسابقات شاهد بودیم. به این شکل که آقایان و بانوان در یک تیم مشترک حضور داشتند و در تیم اصلی ۳ بازیکن آقا و ۳ بازیکن بانو بازی می‌کردند.

نقاط ضعفی در برگزاری فیده ۲۰۲۰ وجود داشت

پور رمضانعلی ادامه داد: به دلیل این که مسابقات برای اولین بار با این ساختار و به شکل آنلاین برگزار می‌شد، نقاط ضعفی در برگزاری المپیاد وجود داشت. به عنوان مثال در خیلی از دور‌ها به خصوص در فینال و نیمه نهایی، قطعی اینترنت باعث شد برخی نتایج به شکل دیگری رقم بخورد و مسابقات کمی از حالت طبیعی خود خارج شود. در کل برای شروع، اقدام مثبت و سازنده‌ای بود که البته قبل از المپیاد فیده، بازی‌های به این شکل را در ایران به نحوه‌های متفاوت برگزار کرده بودیم.

در مجموع عملکرد خوبی در المپیاد داشتیم

مربی ارشد فیده تصریح کرد: عملکرد تیم ما در کل راضی کننده بود. البته اگر بدشانسی گریبان گیر تیم ما نمی‌شد، می‌توانستیم به مرحله بعد نیز صعود کنیم. سارا خادم الشریعه به عنوان یکی از بهترین بازیکنان کل مسابقات انتخاب شد و حتی در تیم منتخب، برای مرحله گروهی حضور پیدا کرد. به دلیل مشکلات اینترنت و شاید ناآشنایی بازیکنان، کمی با نتیجه ای که باید به دست می آمد اختلاف ایجاد شد؛ اما در کل نتایج مثبت بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار