معاون وزیر صمت در کاشان؛

رشد ۱۰ درصدی تولید فولاد ایران

غریب پورگفت:میانگین تولید فولاد ایران در شش‌ماهه نخست سال میلادی ۲۰۲۰ بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،خداداد غریب پور معاون وزیر صمت دیروز در جمع خبرنگاران کاشانی با بیان اینکه تولید فولاد در ایران از رتبه دهم در جهان به رتبه نهم ارتقا یافته است، اظهار داشت: در سال گذشته دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد در کشور تولید داشته‌ایم، در آهن اسفنجی نیز در شش‌ماهه نخست سال میلادی ۲۰۲۰ بیش از ۱۵ میلیون تن تولید داشته‌ایم و از این نظر در رتبه نخست دنیا قرار گرفتیم.

معاون وزیر صمت بابیان اینکه میانگین تولید فولاد ایران در شش‌ماهه نخست سال میلادی ۲۰۲۰ بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است، گفت:با وجود تمام مشکلات صنعت فولاد و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی کشور همچنان در حال فعالیت است.

او با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه جهش تولید افزود: در حال تلاش هستیم تا کشور در بالاترین مراتب قرار داشته باشد، در پنج‌ماهه نخست امسال در شمش فولاد ۹ درصد، در آهن اسفنجی ۱۲ درصد و در محصولات فولادی ۵ درصد رشد داشته‌ایم.

غریب پور با اشاره به حمایت این وزارتخانه از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی به خصوص در حوزه سنگ‌های قیمتی تصریح کرد: تاکنون از ۱۰ مقاله و طرح پژوهشی در این زمینه حمایت شده است.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه ایران بیشترین رشد را در دنیا داشته است، خاطرنشان کرد: صادرات محصولات فولادی کشور به طور میانگین چهار میلیارد دلار در سال است.

او با اشاره به اینکه در زمینه صادرات مس در کشور افزایش داشته‌ایم، ولی در زمینه صادرات فولاد به دلیل مصرف بالای کشور شاهد کاهش صادرات بوده‌ایم، یادآور شد: در زمینه معادن شاهد رشد ۱۶۰ درصدی در اکتشافات در سال‌های ۹۷ و ۹۸ بوده‌ایم.

معاون وزیر صمت در پایان گفت: در زمینه سرمایه‌گذاری در صنایع بزرگ نزدیک به ۴۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه‌گذاری داشته‌ایم و در حوزه تأمین مالی در صندوق بیمه فعالیت‌های مردمی نیز افزایش سرمایه‌ای به میزان سه برابر داشته‌ایم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.