بابایی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تب سه روزه دامی کنترل شد

رئیس سازمان دامپزشکی استان تهران گفت: با سفارش به موقع واکسن و واکسیناسیون دام‌ها با مشکل حادی در خصوص تب سه روزه دامی در استان تهران مواجه نیستیم.

سید علی بابایی رئیس سازمان دامپزشکی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تب سه روزه دامی اظهار کرد: طی یک ماه پیش با بیماری تب دامی در دامداری‌های سطح استان بویژه شهر ورامین مواجه بودیم که خوشبختانه با اقدامات حمایتی نظیر سفارش به موقع واکسن از دامپزشکی و واکسیناسیون دام‌ها با مشکل حادی در استان مواجه نشدیم.

وی با بیان اینکه بیماری تب دامی در واحد‌های درگیر بیماری کنترل شده است، افزود: واحد‌هایی هم که خواستار واکسیناسیون دام علیه بیماری تب برفکی بودند که این امر صورت گرفت و خوشبختانه تلفات چندانی نداشتیم.

بابایی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی و محدود شدن فعالیت پشه ها، بیماری تب دامی در استان مهار شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی تهران واکسیناسیون به موقع را عامل اصلی کنترل بیماری دانست و گفت: بنابر آمار تنها ۲ تا ۳ مورد در سطح استان تلفات دام داشتیم.

وی در پایان تصریح کرد: با وجود رصد و پایش بیماری از طریق سیستم‌های مانیتورینگ و اقدامات پیشگیرانه در برابر بیماری به دامداران توصیه می‌شود که مراقبت‌های لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار