دخالت برخی شورا‌ها و دهیاران در تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی

برخی دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌ها با ایجاد بنگاه‌های معاملات مسکن نسبت به خرید و فروش زمین‌های تغییر کاربری شده اقدام می‌کنند.

حجت‌الاسلام ملاکریمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بابل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: در بازدید‌های میدانی که در شهرستان بابل داشتیم متاسفانه به خاطر کم کاری مسئولان اجرایی شهرستان شاهد تضییع حقوق بیت‌المال بودیم.

او ساخت و ساز‌های غیرمجاز، تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، ساخت ساز در اراضی ملی و خارج از بافت روستا‌ها را از جمله موارد تضییع حقوق بیت المال اعلام کرد و افزود: متاسفانه برخی دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌ها با ایجاد بنگاه‌های معاملات مسکن نسبت به خرید و فروش این زمین‌ها اقدام می‌کنند.

حجت‌الاسلام ملاکریمی ادامه داد: برای برخی از دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی که خودشان املاک و زمین‌های روستاییان را خرید و فروش می‌کنند پرونده قضایی تشکیل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بابل با طرح این سوال که آیا کار دهیار و اعضای شورای روستا خرید و فروش زمین‌های ملی یا دادن مجوز ساخت و ساز به زمین‌های خارج از بافت است، به بخشداران، دهیاران، شوراها، شهرداران، روسای ادارات منابع طبیعی، جهادکشاورزی، و اتحادیه املاک شهرستان هشدار داد تا نظارت بیشتری بر ساخت و ساز‌ها داشته باشند.

او گفت: با مدیرانی که به ساخت و ساز‌های غیرمجاز خدمات برق، آب و گاز بدهند برخورد قانونی خواهد شد.

حجت‌الاسلام ملاکریمی افزود: چند شرکت برداشت شن و ماسه و سنگ‌شکن در روستای گنج‌افروز بابل فعالیت دارند که متاسفانه برداشت غیرمجاز ماسه از اراضی کشاورزی باعث شد این زمین‌ها تبدیل به تالاب شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بابل افزود: استقرار دستگاه سنگ‌شکن در آن منطقه الزامی ندارد و بایستی از آن مکان منتقل شود.

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار