تاکید مجدد نمایندگان پارلمان عراق بر اخراج نیرو‌های آمریکایی از این کشور

نمایندگان فراکسیون‌های پارلمان عراق بار دیگر حضور نیرو‌های آمریکایی در این کشور را محکوم و تاکید کردند که دولت ملزم به اجرای مصوبه پارلمان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، نمایندگان فراکسیون‌های مختلف پارلمان عراق تاکید کردند که دولت باید اخراج نیرو‌های آمریکایی از کشور که پارلمان در ابتدای سال میلادی جاری با حداکثر آرا این خواسته را به تصویب رساند، در دستور کار خود قرار دهد و به اجرای آن ملزم باشد.

«محمد کریم» نماینده فراکسیون صادقون پارلمان عراق، گفت: تصمیم ما واضح است و هر گونه حضور نیرو‌های آمریکایی در خاک عراق را نمی‌پذیریم.

او افزود: مذاکره کننده عراقی باید واشنگتن را به مداخله نکردن در امور داخلی بغداد و احترام به حاکمیت کشور و خارج کردن نیروهایش ملزم کند و نگذارد تا عراق به میدان جنگ تبدیل شود.

در این راستا، «احمد الاسدی» نماینده فراکسیون فتح در پارلمان عراق اعلام کرد: ائتلاف فتح به مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق ابلاغ کرد که با ماندن نیرو‌های آمریکایی تا سه سال دیگر در کشور مخالف است.

او تاکید کرد: اقدامات نخست وزیر مادامی که در چارچوب توافقنامه‌ها و تفاهم نامه‌ها سابق باشد کاملا مورد تایید ائتلاف فتح است و آنچه مغایر با آن‌ها باشد یعنی در حال عدول از توافقنامه‌هاست.

در عین حال، «حسن الجنابی» نماینده ائتلاف عراقیون، تاکید کرد که پارلمان تصمیم خود برای اخراج نیرو‌های بیگانه از کشور را گرفته است، زیرا حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق تنش آفرین است.

در پی اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران و ابومهدی المهندس، نائب رئیس نیرو‌های بسیج مردمی عراق در ژانویه امسال، پارلمان عراق طی مصوبه‌ای خروج نیرو‌های خارجی از خاک این کشور را به تصویب رساند.

مصوبه پارلمان عراق که از اکثریت موافق آرا برخوردار بود، دولت بغداد را ملزم به لغو درخواست از ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا و تعهد نسبت به پایان دادن حضور نیرو‌های خارجی در خاک عراق می‌کند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۵:۰۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
جناب آقایان احمدالاسدی و حسن الجنابی آیا؟ میدانید که چرا؟ 40سال است که آمریکا در ایران هیچ غلطی نمی تواند بکند؟ فقط دلیلش این است که آمریکا در ایران پایگاه ندارد با هر بهانه ای که باشد خداوند رحمت کند معمار انقلاب اسلامی ایران آیت الله العظمی امام خمینی قدس سره را که قاطعانه آمریکا را "شیطان اکبر"
میدانست و سفارت آمریکا را "لانه جاسوسی" میدانست و به تبعیت از ایشان ملت ایران نیز آمریکا را سر منشاء تمام مصیبت ها میدانستند و هنوز هم میدانند چون شیطان اکبرآمریکاست و هر چه بلا و مصیبت ملت های منطقه میکشند مربوط به حضور اشغالگرانه ارتش سنتکام آمریکاست و.................
آخرین اخبار