۲ هزار کیلومترشبکه فشار ضعیف برق در کردستان اصلاح می شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: در حال حاضر پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق در استان کردستان وجود دارد که قرار است امسال ۲ هزار کیلومتر آن اصلاح شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: برای اصلاح این مقدار شبکه سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با وجود بالا بودن رقم آن، برنامه‌ریزی برای اصلاح آن در دستور کار شرکت برق کردستان است.

او با بیان اینکه سال گذشته ۲۵۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق در استان اصلاح شد، افزود: امسال نیز قرار بود ۷۵۰ کیلومتر تبدیل به کابل خودنگهدار شود که آن را به ۲ هزار کیلومتر افزایش دادیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه اصلاح شبکه با کمترین خاموشی و ایجاد مشکل انجام می‌شود، یادآور شد: تا پایان امسال شبکه فشار ضعیف برخی شهر‌های استان به طور کامل به کابل خودنگهدار تبدیل خواهد شد.

لهونیان به ثبت ۸۰ هزار رکورد در هر دوره قرائت برای شناسایی نقاط ضعف ولتاژ برق استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قرائت کنتور، قطع و وصل برق مشترکان دیماندی استان از راه دور و به صورت آنلاین انجام می‌شود.

او شرکت برق کردستان را از لحاظ مکانیزه بودن مدیریت خدمات از استان‌های برتر کشور عنوان و اضافه کرد: قبض کاغذی برای همیشه از دستور کار این شرکت خارج شد و ۸۵ خدمت نیز به صورت الکترونیکی و غیرحضوری به مشترکان ارائه می‌شود.

در حال حاضر ۶۶۴ هزار مشترک برق در کردستان از خدمات این شرکت برخوردار بوده و ضریب نفوذ برق در شهر‌ها ۱۰۰ درصد بوده و تمام روستا‌های بالای پنج خانوار جمعیت به شبکه سراسری برق متصل هستند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: برق رسانی ، کابل برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.