ازسرگیری آزاد کردن زندانیان طالبان از سوی دولت افغانستان

سخنگوی طالبان با اعلام اینکه مقامات افغانستان آزاد کردن زندانیان این گروه را از سر گرفته اند، تاکید کرد این اقدامی مثبت در جهت هموار کردن زمینه برای آغاز گفت‌وگو‌ها بین افغان‌ها است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سهیل شاهین، سخنگوی طالبان، روز سه شنبه در گفت‌وگو با این خبرگزاری اعلام کرد مقامات افغانستان آزاد کردن زندانیان این گروه را از سر گرفته اند.

سخنگوی طالبان گفت: زندانیان ما آزاد شده اند و ما این را اقدامی مثبت می‌دانیم که زمینه را برای آغاز گفت‌وگو‌های بین افغان‌ها هموار می‌کند.


بیشتر بخوانید:


یک مقام دیگر طالبان اعلام کرد ۲۰۰ زندانی از روز دوشنبه توسط دولت آزاد شده اند. وی گفت به ازای آزادی زندانیان طالبان، این گروه ۴ نظامی افغان در بند خود را آزاد کرده است. ۲ نفر نیز روز چهارشنبه آزاد خواهند شد.

یک مقام ارشد دولت افغانستان نیز که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد دهها زندانی طالبان روز دوشنبه آزاد شدند و زندانیان باقی‌مانده ظرف چند روز آزاد خواهند شد.

این اقدام مهمی در جهت شکستن بن‌بستی است که ماه‌هاست آغاز گفت‌وگو‌های صلح را به تعویق انداخته است. قرار بود مذاکرات ماه مارس آغاز شود، ولی این گفت‌وگو‌ها بار‌ها به تعویق افتاد، زیرا طالبان و دولت افغانستان درگیر اختلاف بر سر تبادل زندانیان بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار