به خشونت کشیده‌شدن اعتراضات در بیروت

اعتراضات لبنانی‌ها در محوطه پارلمان این کشور، به خشونت کشیده شد و پلیس ضد شورش را مجبور به حضور در صحنه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، اعتراضات شماری از مردم لبنان در محوطه پارلمان این کشور به خشونت انجامید. معترضین به سمت نیرو‌های امنیتی حاضر در مجاورت پارلمان،  سنگ پرتاب کردند.

رسانه‌های لبنانی اعلام کردند که گروهی از معترضین که از میدان شهدا در بیروت به سمت خیابان‌های منتهی به پارلمان لبنان حرکت کردند، با نیروهای امنیتی درگیر شدند و به سمت آن‌ها سنگ و شیشه پرتاب کردند.

پلیس ضد شورش نیز وارد صحنه اعتراضات شده و از ورود معترضین به صحن پارلمان جلوگیری کرده است.

 قبل از اینکه نیرو‌های امنیتی برای پراکنده کردن معترضان از گاز اشک‌آور و گلوله‌های لاستیکی استفاده کنند، معترضین توانستند دروازه منتهی به پارلمان را برای مدت کوتاهی باز کنند.

معترضان با شکستن چراغ‌های راهنمایی و آسیب رساندن به پیاده رو‌های منطقه‌، اعتراضات خود را بیان کردند. همچنین یک وسیله نقلیه متعلق به نیرو‌های امنیتی نیز به آتش کشیده شد.

صلیب سرخ لبنان در خصوص اعتراضات روز سه‌شنبه، اعلام کرد که ۵ تیم برای انتقال مجروحان و کمک به آسیب دیدگان ارسال شده‌اند. 

در پی انفجار مهیب در بندر بیروت، لبنان بار دیگر وارد یک بی‌ثباتی سیاسی شد و کابینه این کشور که کمتر از یک ماه است که بر سر کار آمده، مجبور به استعفا شد. وی در سخنانی تاکید کرده بود که گروه فساد در لبنان بسیار بزرگتر از دولت این کشور است. همزمان با معرفی مصطفی ادیب، به عنوان نخست‌وزیر پیشنهادی در این کشور، موجی از اعتراضات بار دیگر پایتخت لبنان را فراگرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار