فعالیت ۱۳۱ خانه هلال در مازندران

۱۳۱ خانه هلال تاکنون در محلات شهری و روستایی مازندران فعال شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،اکبری مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران با بیان اینکه تاکنون ۱۳۱ خانه هلال در محلات شهری و روستایی استان فعال شده است، گفت:خانه هلال به عنوان یکی از ابتکارات ماندگار جمعیت هلال احمر مازندران است که با هدف توسعه خدمات بشردوستانه، ترویج آموزش‌های همگانی و مداخله موثر ساکنان منطقه در فرایند مدیریت بحران هدف گذاری شده است.

او افزود:در حقیقت خانه هلال یک شعبه کوچک است که تمامی فعالیت‌ها و خدمات یک شعبه رسمی جمعیت هلال احمر در فرآیند فعالیت آن لحاظ شده است.

اکبری با اشاره به اینکه خانه‌های هلال دقیقا دارای چارت مشابه یک شعبه جمعیت هلال احمر در مقیاسی کوچکتر است ،افزود: امروزه خانه‌های هلال در مازندران در تمامی زمینه‌های مربوط به حوزه امداد و نجات، جوانان و داوطلبان دارای وظایف و ماموریت‌های تعریف شده هستند.

اهداف راه اندازی خانه‌های هلال

اکبری مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران گفت توسعه خدمات و افزایش ضریب نفوذ و دسترسی به موقع اعضای جمعیت هلال احمر در مناطق متاثر از حوادث را یکی از مهمترین اهداف راه اندازی خانه‌های هلال برشمرد.

او افزود: توانمندسازی ساکنان منطقه به ویژه مردم نواحی روستایی، آموزش مستمر افراد برای آشنایی با اصول امداد و نجات و مقابله با مخاطرات طبیعی و انسان ساخت و خود امدادی و دگرامدادی مردم در سوانح احتمالی و همچنین پایداری و تاب آوری جوامع را از دیگر اهداف ایجاد خانه‌های هلال است.

اکبری با تاکید بر ضرورت هم افزایی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی ذیربط در راه اندازی و توسعه خانه‌های هلال گفت: در این راستا تفاهمنامه‌ای بین جمعیت هلال احمر مازندران با اداره کل پدافند غیرعامل، اداره کل مدیریت بحران و اداره کل روستایی و امور شورا‌های استانداری مازندران امضاء شد که تا کنون موفقیت‌های بسیار ارزشمندی در این زمینه حاصل شده است.

او افزود: به موجب این تفاهمنامه تهیه و تجهیز ساختمان خانه هلال احمر در مناطق روستایی بر عهده دفتر امور روستایی و شورا‌ها می‌باشد که اعتبارات مورد نیاز نیز از سرفصل‌های تخصیصی دهیاری‌ها تامین می‌شود و جمعیت هلال احمر ماموریت ارائه آموزش‌های عمومی، تخصصی و نرم افزاری با هدف توانمندسازی ساکنان منطقه را بر عهده دارد.

اکبری گفت:علاوه بر ۱۳۱ خانه هلال فعال در استان، یکصد خانه هلال نیز آماده افتتاح در هفته دولت امسال است که در روز‌های آینده طی آیین ویژه‌ای همزمان با سایر پروژه‌های مشابه در کشور به بهره برداری خواهند رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران نقش و مشارکت مردم را در کارآمدی خانه‌های هلال تعیین کننده برشمرد و افزود: مردم در حقیقت محور اصلی پویایی و موفقیت خانه‌های هلال هستند و تجربه نیز ثابت کرده است که هرجا مردم پای کار باشند و مشارکت موثر داشته باشند اهداف توسعه با هزینه کمتری محقق خواهد شد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.