آغاز دهمین کنگره امام سجاد(ع) در بندرعباس

دهمین دوره از کنگره بین المللی امام سجاد (ع) با شعار « امام سجاد(ع)، اسوه معنویت، عقلانیت و مقاومت» در بندرعباس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، دهمین دوره کنگره بین المللی امام سجاد (ع) به صورت ویدئو کنفرانس با پیام آیت الله نوری همدانی در بندرعباس آغاز شد.

علی علامه زاده دبیر دهمین دوره بین المللی امام سجاد (ع) گفت:با توجه به شیوع بیماری کرونا، بخش بزرگی از برنامه‌های جانبی این کنگره به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق بستر‌های فضای مجازی برگزار می شود.

علامه زاده افزود: امسال به نیت دهمین سال برگزاری این کنگره و با همکاری ستاد دیه استان هرمزگان، بخشی از هزینه‌های برگزاری حضوری این کنگره نیز صرف آزادسازی ۱۰ زندانی دیه در استان هرمزگان شده است.

او از مهم‌ترین تاثیرات برگزاری ده دوره از این کنگره در استان هرمزگان را تمایل یافتن بسیاری از جوانان و نوجوانان هرمزگانی به اندیشه امام سجاد (ع) و گرایش عمیق آنان به سمت و سوی بهره مندی معنوی از صحیفه سجادیه عنوان کرد.

دبیر دهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) گفت: حافظان بسیاری از جمله ۵۰ حافظ صحیفه سجادیه از بشاگرد در هرمزگان و صد‌ها حافظ دیگر از سراسر استان هرمزگان شناسایی شده اند.

علامه زاده افزود: امسال به نیت امام چهارم شیعیان، برنامه جمع آوری کمک‌ها و نذورات خیران و نیکوکاران و توزیع آن میان افراد نیازمند و آسیب دیده از بیماری کرونا را نیز خواهیم داشت و کتاب زندگینامه شهید تختی نژاد نیز در آیین‌های دیگر این کنگره رونمایی خواهد شد.

منبع خبر:فارس

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.