قالیباف وارد استان خوزستان شد /دیدار میدانی با صیادان و لنجداران آبادان

رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور افتتاح چند طرح عمرانی صبح امروز وارد آبادان شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله جمی وارد شهرستان آبادان شد.

قالیباف وارد استان خوزستان شد /دیدار میدانی قالیباف با صیادان و لنجداران آبادان

محمد باقر قالیباف در پیامی در بدو ورود به آبادان اعلام کرد: ‌به یاری خدا، ‎نظارت میدانی از استان خوزستان برای پیگیری حل مشکلات مردم مقاوم و صبور این منطقه آغاز شد.

در این پیام آمده است: امیدو‌اریم با فهم بدون واسطه مشکلات و به‌کارگیری توان نمایندگان محترم استان و همکاری مسئولان اجرایی محلی و ملی بتوانیم برای حل مشکلات مردم اقدامات مملوس و موثری به انجام برسانیم.

افتتاح اسکله ثامن الائمه ، بازدید از طرح آسفالت منطقه ذوالفقاری و بهره برداری از تصفیه خانه آب و فاضلاب از برنامه‌های سفر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به شهرستان آبادان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این سفر با حضور در گلزار شهدای آبادان به مقام شامخ شهدای وطن ادای احترام خواهد کرد.

او  پس از آبادان به بندر ماهشهر سفر خواهد کرد.
 
محمدباقر قالیباف قرار است برای بررسی مشکلات خوزستان، در ۱۴ حوزه انتخابیه استان خوزستان حضور پیدا کند.

شریعتی استاندار خوزستان و حجت الاسلام والمسلمین موسوی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز و مسئولین استانی از قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی استقبال کردند.

تخصیص اعتبار برای افتتاح اسکله صیادی ثامن ائمه آبادان

کار ساخت اسکله صیادی ثامن الائمه آبادان، در مجاورت بازار ماهی فروشان، از سال ۱۳۹۰ آغاز شده، اما به دلیل کمبود اعتبار ساخت آن متوقف شده است.  

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از این اسکله صیادی، با جمعی از لنج داران منطقه دیدار و مشکلات آنان را جویا شد. او در گفت وگو با صیادان و لنج داران برای حل مشکلاتی نظیر تامین سوخت قایق‌های صیادی قول پیگیری داد.

قالیباف وارد استان خوزستان شد /دیدار میدانی قالیباف با صیادان و لنجداران آبادان

کاکایی مدیر شیلات آبادان نیز با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی این طرح کل اعتبار قبلی اسکله صیادی آبادان را افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال، عنوان کرد و گفت: این اعتبار هنوز به این طرح اختصاص نیافته است. 

در حال حاضر ۲۱۰ شناور شامل ۱۴۸ فروند لنج و ۶۲ قایق در بخش صید وصیادی شهر آبادان فعالیت دارند.استان خوزستان هشت بندر صیادی دارد و بیش از ۵۰ هزار نفر از طریق صید و صیادی امرار معاش می‌کنند.در ناوگان صیادی خوزستان سه هزار فروند شناور و قایق صیادی فعال است.

ادای احترام رئیس مجلس شورای اسلامی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع  

محمد باقر قالیباف و هیئت همراه با حضور در گلزار شهدای هشت سال دفاع مقدس آبادان با نثار فاتحه و عطرافشانی یاد و خاطره شهیدان وطن و جانفشانی های آنان در راه دفاع از میهن را گرامی داشتند.

آنان ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی بر ادامه راه شهدا تاکید کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از زیارت قبور شهدا آرامش و آسایش امروز کشورمان را مرهون جانفشانی شهدا دانست.

 

 

 
$sepehr_media_12496422_400_300}

 

بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از تصفیه خانه شهید کشتکار

رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید  از تصفیه خانه شهید کشتکار نحوه آبرسانی به ۴۳ روستا تحت پوشش این تصفیه خانه را بررسی کرد و مشکلات منطقه را به لحاظ قطع و افت فشار چند ساله آب جویا شد. 

قالیباف وارد استان خوزستان شد /دیدار میدانی با صیادان و لنجداران آبادان

رئیس مجلس  همچنین در واکنش به توضیحات استاندار خوزستان گفت: حق نداریم آب غیر استاندارد به مردم بدهیم.

او با بیان اینکه این دیگر مسئله جان مردم است و نمی‌توان دلیل‌تراشی کرد گفت:آب از ضرورت‌های اساسی است و باید مشکل تنش آبی این ۷۰۰ روستا بی‌عذر و بهانه حل شود.

حاضران در این بازدید فرسودگی و نواقص این تصفیه خانه را  با رئیس مجلس مطرح و تاکید کردند در صورتی که مطالبات اعتباری این طرح  پرداخت و هزینه شودمی توان به رفع مشکلات مردم و ادامه اجرای طرح امیدوار بود. 

نامگذاری پلی در خرمشهر به نام شهید حسن قالیباف

رئیس مجلس در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی و زیرساختی در آبادان و خرمشهر در پاسخ به سوالی مبنی بر نامگذاری پلی در خرمشهر به نام برادر شهیدش حسن قالیباف، گفت: کار پسندیده‌ای نکردند؛ خوب است آن پل را به نام یکی از شهدای محلی منطقه بگذارند.

پیگیری مشکلات ملوانان و بازرگانان بندر خرمشهر

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پس از ورود به شهرستان خرمشهر وارد پایانه تجاری این شهرستان شد و از نزدیک روند صادرات و واردات کالا را بررسی کرد.

او در دیدار با ملوانان و بازرگان جویای مشکلات آنان شد و تاکید کرد: طبق قوانین مناطق آزاد ثبت سفارش کالا نباید در بنادر انجام شود اما متاسفانه این اتفاق در بندر خرمشهر انجام می شود و همین موضوع به مشکلات جاری دامن زده است.

اخذ موافقت لایروبی اروندرود از عراق

رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از بندر خرمشهر گفت: با پیگیری های صورت گرفته توسط وزارت خارجه موافقت مشارکت کشور عراق در لایروبی اروند رود گرفته شد.

محمدباقر قالیباف پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از بندر خرمشهر ضمن اطلاع از آخرین وضعیت فعالیت این بندر از زبان مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر، گفت: با توجه به مشکلات موجود و به منظور رونق بخشیدن به بنادر، موضوع بازگرداندن مزایای مناطق آزاد از جمله مشکل ثبت سفارش را پیگیری خواهیم کرد.

او در ادامه با بررسی وضعیت فعالیت شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی گفت: موضوع دادن پروژه های جدید برای اشتغالزایی و بازگشت فعالیت این شرکت را پیگیری خواهیم کرد.

بندر خرمشهر به وسعت ۲۳۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در محل تلاقی اروندرود و کارون در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده است.

این بندر دومین بندر کانتینری کشور است که  ۴۵ کیلومتر تا خلیج فارس فاصله آبی  دارد و در حال حاضر  ۹ پست اسکله فعال و ۷ پست اسکله در حال بازسازی برای پذیرش کشتی‌هایی با آبخور ۶ متر و تخلیه روزانه چهار هزار تا شش هزار تن کالا قابلیت دارد.

حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در یادمان شهدای شلمچه

محمدباقر قالیباف دقایقی پیش با حضور در یادمان شهدای شلمچه ضمن قرائت فاتحه با آرمان‌های شهدای ۸ سال دفاع مقدس تجدید میثاق کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، شلمچه را مظهر و نماد کربلای وطن دانست و گفت: هر چه داریم از برکت خون همین شهداست.

قالیباف وارد استان خوزستان شد /دیدار میدانی با صیادان و لنجداران آبادان

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.