ورود نخست وزیر سودان به جوبا برای امضای توافقنامه صلح

عبدالله حمدوک به منظور امضای توافقنامه صلح با جبهه ملی سودان، وارد جوبا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان به منظور امضای توافقنامه صلح وارد جوبا، پایتخت سودان جنوبی شد.

قرار است دولت سودان و جبهه ملی دستورالعمل‌های هشتگانه‌ای را در خصوص توافقنامه صلح به امضا برسانند.

در همین ارتباط، «شمس الدین الکیاشی» عضو شورای حاکمیتی سودان به شبکه اسکای نیوز گفت: ما مسیر زیادی را برای تحقق صلح همه جانبه در سودان پیموده ایم.

او گفت: از تمامی موانع در خصوص پرونده امنیتی عبور شده است؛ همچنانکه بر سر وضع راهکاری برای ادغام تمامی نیرو‌های مسلح در نیرو‌های مسلح سودان توافق به عمل آمده است.

این عضو شورای حکامیتی سودان در ادامه تصریح کرد: بسیاری از کشور‌های عربی و منطقه و در رأس آن‌ها امارات و چاد در دستیابی به یک توافق صلح کمک کردند.

گفتنی است دولت سودان و جنبش‌های مسلح دارفور روز شنبه نیز هفت پروتکل از مجموع هشت پروتکل را در خصوص مسائل سیاسی از جمله تقسیم قدرت امضا کردند.

این هفت پروتکل شامل مساله زمین، عدالت انتقالی، غرامت و جبران خسارت، پروتکل توسعه بخش عشایری و دامداری، تقسیم ثروت، تقسیم قدرت، آوارگان و پناهندگان است.

شورای حاکمیتی سودان روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود دولت روز شنبه هشتمین پروتکل مربوط به اقدامات امنیتی را پس از تکمیل نسخه نهایی آن امضا خواهد کرد.

۱۷ اوت دولت سودان و جنبش خلق سودان -شاخه شمال به رهبری عبدالعزیز آدم حلو مقدمات توافق اقدامات امنیتی در روند نیل آبی و کردفان جنوبی را امضا کردند.

از ژوئن ۲۰۱۱ جنبش خلق و نیرو‌های دولتی در استان کردفان جنوبی و نیل آبی (النیل الازرق) می‌جنگند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار