هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا چه بود؟

یک کارشناس مذهبی هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا را دعوت به کتاب خدا و سنت پیامبر (ص) عنوان کرد.

حجت الاسلام محمد سروستانی کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: امام حسین (ع) در نامه‌ خود به بزرگان بصره، به هدف خود برای قیام علیه یزید اشاره می‌کند که آمده است، شما را به کتاب خدا و سنت پیامبر (ص) دعوت می‌کنم.

او افزود: سنت پیامبر (ص) در آن دوره مرده بود، بدعت‌ها زنده شده بودند و ایشان فرمودند: اگر کلام من را بشنوید و از من تبعیت کنید، شما را به راه رشد و صحیح هدایت می‌کنم و همچنین باید واقعه عاشورا رخ می‌داد تا این سنت و اسلام احیا شود.

حجت الاسلام سروستانی بیان داشت: سنت و اسلام بعد از وفات پیامبر (ص) از سوی غاصبان حق امیر المومنین (ع) به فراموشی سپرده شد، هر چند در زمان امام علی و امام حسن (ع) اسلام محجور بوده و به آن عمل نشده است، اما خلفا در ظاهر به احکام اسلام احترام می‌گذاشتند، ولی با آمدن یزید ظواهر اسلام هم کنار گذاشته شد به طوری که یزید «ملعون» آشکارا شراب می‌خورد.

این کارشناس مذهبی در خصوص قیام امام حسین (ع) اظهار کرد: گاهی جامعه آنقدر منحرف می‌شود که دیگر صحبت فایده ندارد، آنقدر لقمه‌ها حرام و شبهه ناک می‌گردد که کلام امام معصوم هم بر آن‌ها تاثیری نخواهد داشت در این صورت تنها یک حادثه عظیم می‌تواند مردم را بیدار کند و تنها با ریخته شدن خون بهترین شخص عالم می‌تواند مردم و دین را زنده کند.

حجت الاسلام محمد سروستانی ادامه داد: اسلامی که سال‌ها تضعیف و به دست فراموشی سپرده شده بود و به جای آن بدعت‌ها عمل می‌شد با خون امام حسین دوباره زنده شد. همچنین در زیارت ماه رجب امام حسین (ع) عبارت لبیک یا داعی الله یعنی امام حسین کسی است که مردم را به سمت خدا دعوت می‌کند، ذکر شده است.

او گفت: به عبارت دیگر یکبار پیامبر اسلام با بعثت خود مردم را از جهالت نجات داده و به سمت خدا و اسلام دعوت کرد و با گذشت سال‌ها این اسلام تضعیف شده و از یاد‌ها رفته است و بار دیگر به وسیله امام حسین (ع) و با قیام و خون خویش مردم را به سمت خداوند دعوت کرده و اسلام دوباره زنده شد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.