ذبح دام جرم انگاری شد/ یک سال حبس، مجازات تهدید بهداشت عمومی

دادستان نظرآباد گفت: ذبح دام در مساجد، حسینیه‌ها، امامزادگان و دیگر مکان‌های عمومی شهرستان نظرآباد از سوی مردم و هیئت های عزاداری محرم ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، احمدی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد با بیان این که درعزاداری‌های محرم امسال به هیچ عنوان ذبح دام در مکان‌های عمومی نباید انجام شود، گفت: مجازات ذبح دام بدونه اخذ مجوز و در مکان‌های عمومی که منتهی به تهدید علیه بهداشت عمومی شود به استناد ماده ۶۸۸ مجازات اسلامی تا یک سال حبس است که از جمله جرائم غیر قابل گذشت نیز محسوب می‌شود.

او افزود: ذبح دام در اماکن عمومی با مخاطرات بهداشتی همراه است که این مخاطرات با توجه به شیوع کرونا و همچنین در فصلی از سال که احتمال بیماری‌های مشترک همچون تب کریمه کنگو بالا است افزایش می‌یابد و بسیار خطرناک است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان‌نظرآباد گفت: مجری و متصدی ذبح، طبق ماده ۳ قانون سازمان اداره دامپزشکی است که در صورت صدور مجوز، افراد غیر هم اجازه ذبح خواهند داشت.

او افزود: اگر غیر مجاز بودن کشتار توسط دامپزشکی محرز شود و شکایت این اداره به مراجع قضایی و انتظامی برسد، برخورد قانونی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.