رعایت نکات بهداشتی از سوی عزاداران حسینی

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت: حدود ۹۵ درصد عزاداران نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند.

حجت الاسلام علیرضا نجیمی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، در بازدید از حسینیه بزرگ المهدی ابراهیم آباد رستاق با بیان اینکه برخلاف تصور رعایت نکات بهداشتی بسیار عالی بوده است، گفت: حدود ۹۵ درصد مردم نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند و این جریان می‌تواند برای سایر استان‌ها الگو باشد.

او با بیان اینکه اکثر محل‌های عزاداری در استان بازدید شده است، افزود: بعضی محل‌ها با توجه به امکانات و هماهنگی آن‌ها با هلال احمر و مراکز بهداشتی نظارت بیشتر بوده است.

حجت الاسلام نجیمی اظهار داشت: امیدواریم در روز تاسوعا و عاشورا همانند این چند روز که تمام نکات رعایت شد، نکات بهداشتی رعایت شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک، ضد عفونی کردن و عدم اجتماع و ازدحام نکات مهمی است که در چند روز باقی مانده باید حتما رعایت شود.

حجت الاسلام نجیمی در رابطه با نذورات تصریح کرد: نذوراتی که واجب است حتما با نظارت، پخت و به صورت بسته بندی بهداشتی در منازل تقسیم شود. نذورات مستحبی را به سمت آزادی زندانیان، ساخت مدارس و نیاز‌های جامعه برود.

او در رابطه با عزاداری مردم ابراهیم آباد، گفت: این حسینیه دارای سقف بلند و فضای مناسب است و نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کامل رعایت شده، ولی اگر جمعیت بیشتر شود نیاز به نظارت بیشتر دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار