خوراکی های خوشمزه کرمانشاه در یک اطلس گرد آوری می شود

اطلس خوراک بومی کرمانشاه با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرمانشاه و حوزه هنری استان تدوین می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  ایمان درخشی رئیس اداره گردشگری شهرداری کرمانشاه  با اشاره به پیگیری‌ها برای تبدیل کرمانشاه به شهر خلاق خوراک، گفت:  به همین منظور تدوین اطلس خوراک بومی کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته است.

درخشی از همکاری حوزه هنری در اجرای این طرح خبر داد وافزود: شناسایی خوراک‌های بومی کرمانشاه ظرفیت خوبی برای معرفی کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک خواهد بود.

این مسئول یادآور شد: برای شناسایی این خوراک‌ها، سراغ آشپز‌ها و سرآشپز‌های قدیمی و افراد مرتبط با حوزه خوراک رفته ایم تا بتوانیم اطلس کاملی از خوراک‌های بومی کرمانشاه تهیه کنیم.

او با اشاره به شناسایی ۸۰ غذای بومی گفت: با توجه به پیگیری‌های ابتدایی مشخص شد بسیاری غذا‌های بومی و محلی وجود دارد که عملا ما از آن بی خبریم و بسیاری از این غذا‌ها امروزه منسوخ شده‌اند و با این کار می‌توان این غذا‌های بومی قدیمی را هم احیا کرد.

درخشی به کوهستانی بودن استان کرمانشاه اشاره کرد وافزود: همین امر موجب شده تا کرمانشاه تنوع بالایی در گیاهان خودرو، انواع میوه جات و محصولات کشاورزی  و تنوع غذا‌های بومی و محلی  داشته باشد.

رئیس اداره گردشگری شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه برخی غذا‌های تهیه شده از برخی گیاهان خودرو در کرمانشاه است، گفت: از جمله این غذا‌ها "خورش ریواس" است و نمونه این غذا‌ها در کرمانشاه بسیار است که غذای مخصوص این خطه هستند و همه این‌ها ظرفیت خوبی برای تبدیل شدن کرمانشاه به شهر خلاق خوراک ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.