با هدف پرداختن به زندگی شهید باهنر؛

سریال راز ناتمام در کرمان کلید خورد

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان از تولید سریال ویژه‌ای درباره شهید محمد جواد باهنر با عنوان راز نا تمام در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد علی رمضانی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان در مراسم افتتاحیه پیش تولید سریال راز ناتمام  ویژه شهید محمد جواد باهنر، ضمن تسلیت شهادت امام حسین (ع) گفت: استان کرمان از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است.

او افزود: افرادی همچون شهید باهنر و حاج قاسم سلیمانی، شهیدانی هستند که قهرمانان استان و کشور هستند. 

 علیرمضانی با اشاره به اینکه کرمان به قطب تولید انیمیشن و تله فیلم تبدیل شده است، گفت: در استانمان شهیدی داریم که به شکل جهانی حضور داشت، شهید محمدجواد باهنر، شهیدی بود که از ایشان فیلمی کار نشده، برای همین تصمیم به تولید فیلمی درباره ایشان گرفتیم.

 او با بیان اینکه برداشت ها، سکانس‌ها و لوکیشن‌هایی از این فیلم نیز در خارج از کشور خواهد بود، بیان کرد: سریال راز ناتمام که به زندگانی  شهید محمد جواد باهنر می پردازد، سریال ۲۶ قسمتی است که هر قسمت در مدت زمان ۴۰ دقیقه‌ای تولید می شود و مجموعا هزار و  ۴۰ دقیقه است. 

 او افزود: تهیه کنندگی این سریال را  امین امانی و کارگردانی  آن را امین و علی امانی برعهده دارند. 

علی رمضانی با تشکر از استاندار کرمان که اهتمام ویژه ای برای تامین ۵۰ درصد از هزینه‌های تولید این سریال داشتند، گفت: امروز تفاهم نامه ای برای تامین هزینه  تولید این سریال بین صدا و سیما و استانداری کرمان امضا خواهد شد.

 حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر کرمان  نیز در این جلسه ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین( ع)  و گرامیداشت هفته دولت به دولتمردان گفت: شهیدان رجایی و باهنر دو چهره‌ای هستند که دولت اسلامی را به عنوان مدیرانی مخلص و با انگیزه و با اخلاق به تصویر کشاندند و با دست خودشان این جلوه و شکوه را امضا کردند، این دو بزرگوار، دو چهره ماندگار در کشور هستند. 

او ضمن تشکر از صدا وسیمای مرکز کرمان و مسئولان اجرایی استانداری که کمک کردند، ساخت سریال شهید باهنر در استان کرمان رخ دهد، افزود: از خانواده شهید باهنر نیز کمال تشکر و قدردانی را دارم. 

محمد جواد فدائی، استاندار کرمان در این افتتاحیه گفت: از زحمات همه کسانی که برای تحقق ایده و فعالیت‌های هنری  سریال شهید باهنر به تولید تلاش کردند، قدردانی  می کنم.

او افزود: این سریال، معرفی یک الگوی رفتاری است که باید مد نظر قرار داده شود. 

فدائی بیان داشت: ویژگی‌هایی که برایمان مهم است حفظ تاریخ بوده و شیوه معمول شیوه مکتوب  هست، شهید باهنر خورشید کویر است.

او با بیان اینکه باید صنعت فیلم سازی و نمایش را توسعه ‌دهیم، تصریح کرد: به دنبال سرمایه گذار و متخصصین علاقه‌مند برای راه اندازی شهرک سینمای در کرمان هستیم که به تهیه و تولید فیلم و سریال در استان کرمان سرعت ببخشد.

رحمان سیفی‌آزاد، مشاور و ناظر کیفی سریال راز ناتمام در این جلسه گفت: بالغ به ۵۰۰ ساعت تحقیقات میدانی از ناصر باهنر، برادر شهید باهنر و فرزندشان انجام شده و تاییدیه گرفته شده است.

او با بیان اینکه  تمامی مجموعه‌ها برای این کار فراخوان شده اند، تصریح کرد: گروه تولید برادران امانی برای فراهم کردن بهترین ها، در تلاش هستند. 

هدف از تولید برنامه ها، سازندگی مردم است 

فاطمی، رئیس مرکز سیمای استان‌های صدا و سیما نیز در این جلسه بیان داشت: ما خوشبختانه در دیار کریمان به اندازه یک قاره قهرمان داریم که حقیقتا نمونه ندارند، اشخاصی همچون حاج قاسم سلیمانی  که ما در رسانه ملی وظیفه داریم، آن‌ها را معرفی کنیم.

او افزود: برای تولید سریال‌ها حجم انبوه کار و کمبود‌هایی وجود دارد، ما از تریبون ملی رسانه از مشکلات بودجه‌ای صحبت می‌کنیم.

فاطمی با بیان اینکه سریال مختصری از شهیدرجایی کار کردیم، بیان داشت: نسل جدید با این شهیدان آشنا نیستند و باید سریع و دقیق با هنرمندان کار کنیم،؛ زیرا پرداختن به این شخصیت‌ها  کار سختی است و باید در این کار قصه پردازی و خیال پردازی کنیم.

او گفت: شهید باهنر، یک شخصیت فرهنگی در سطح بین المللی است. 

رئیس مرکز سیمای استان‌های صدا و سیما تصریح کرد: هدف از تولید برنامه‌های رادیو و تلویزیون برای پر کردن وقت نیست؛ بلکه هدف اصلی سازندگی مردم به شکلی است که اسلام و انقلاب می‌خواهد و اینگونه باید این هدف دنبال شود.

او افزود: اگر بخواهیم رسانه‌ای باشیم که قصدمان سازندگی مردم در مسیر اسلام و انقلاب باشد، باید اسوه‌ها و حسنه مردم را به آن‌ها نشان دهیم.

فاطمی با اشاره به اینکه باید اسطوره‌ها را نشان دهیم، بیان کرد: پیش بینی شده بود ۳۰ سریال را تولید کند که چند مورد تولید و پخش شده است.

او بیان داشت: در هفته دولت با حضور خانواده شهید باهنر سریال راز ناتمام کلید خورد و تیم خوبی برای این کار حضور دارند، این کار با نویسندگی آقای دری و مشاور و ناظر کیفی آقای سیفی آزاد صورت گرفته است.

رئیس مرکز سیمای استان‌های صدا و سیما گفت: تحقیقات خوبی برای سریال شهید باهنر صورت گرفته و کار به شکل منظم در حال جلو رفتن است و بعد از امضای سند تفاهم پیش تولید تا اواخر مهر ماه تولید این سریال آغاز خواهد شد.

او از استاندار کرمان برای همکاری  در تولید و اجرایی کردن سریال راز ناتمام تشکر کرد. 

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار