حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری با کاهش موانع اداری ممکن است

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری با کاهش موانع دست و پاگیر اداری ممکن خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،جهانگیری  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در نشست کارگروه رفع موانع تولید شهرستان مراغه گفت: تسهیل در روند اجرا و رفع موانع پیش روی واحد‌های تولیدی باید رویکرد اصلی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان باشد.

او گفت: برای این منظور، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری نیز باید در جهت تسهیل در ارائه وام‌ها به واحد‌های تولیدی و صنعتی اهتمام و عزم جدی داشته باشند.

او افزود: حمایت از طرح‌های تولیدی، صنعتی و گردشگری در دستور کار دولت و دستگاه‌های اجرایی در آذربایجان شرقی و به ویژه مراغه است.

 موسوی حسینی فرماندار مراغه نیز در این جلسه گفت: ادارات و مدیران شهرستانی موظف به حمایت از تولید و سرمایه گذاری و اشتغال هستند و در این مسیر باید گام بردارند.

 موسوی حسینی افزود: مرکز حمایت از سرمایه گذاری و توسعه مراغه نیز با هدف حمایت از سرمایه گذاری و تولید در این شهرستان از سال ۹۷ فعال است.

او گفت: در این راستا ۵۷ جلسه اصلی و ۱۷ جلسه فرعی برای تسهیل و رفع موانع سرمایه گذاری واحد‌های تولیدی در این مرکز انجام شده است.

او افزود: حاصل این جلسات و نشست‌ها با خبرگان و نخبگان این شهرستان، بررسی ۱۰۰ طرح تولیدی بوده که از این تعداد، موانع ۶۰ طرح مرتفع و ۱۷ طرح تولیدی نیز در مرحله اجرا قرار دارد.

 موسوی حسینی گفت: همچنین با تلاش‌های انجام شده تاکنون نیز ۱۵ واحد راکد تولیدی نیز به چرخه تولید و اشتغال بازگشته و فعالیت خود را آغاز کرده و زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را فراهم کرده است.

او افزود: همچنین در حال حاضر طرح‌های بزرگ تولیدی از جمله طرح گاوداری، کشت و صنعت ظفر، کارخانه تبلت سازی و چندین طرح در زمینه‌های گردشگری، صنعتی و تولیدی در این شهرستان توسط بخش خصوصی در حال اجراست.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.