وزیر خارجه فرانسه: سیاستمداران لبنانی باید سریعا تشکیل دولت دهند

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در سخنانی بر ضرورت تشکیل دولت از سوی مقامات لبنانی تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در سخنانی اعلام کرد سیاستمداران لبنانی باید در سریع‌ترین زمان ممکن تشکیل دولت دهند.

وزیر خارجه فرانسه همچنین گفت: سیاستمداران لبنانی نمی‌توانند به عدم تحرک و طفره رفتنشان ادامه دهند.

سخنان لودریان، وزیر خارجه فرانسه در حالی بیان می‌شود که پیشتر خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی اعلام کرده بود طبق اسنادی که از سوی این خبرگزاری رؤیت شده، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نقشه راهی را برای سیاستمداران لبنانی تهیه کرده که در آن به اصلاحات مالی و سیاسی که نیاز است تا اجازه داده شود کمک خارجی به دست این کشور رسیده و لبنان را از بحران‌های متعدد، از جمله فروپاشی اقتصادی نجات دهد، اشاره شده است.

رویترز همچنین نوشت یک منبع سیاسی لبنانی در این خصوص گفته یک طرح کلی دو صفحه‌ای از سوی سفیر فرانسه به مقامات بیروت تحویل داده شده است.

بر اساس این گزارش، این اصلاحات شامل اقدامات ضروری از جمله حسابرسی بانک مرکزی، تعیین یک دولت موقتی که قادر به انجام اصلاحات فوری باشد و نیز انتخابات زودهنگام پارلمانی ظرف یکسال می‌شود.

همچنین در طرح دولت فرانسه آمده است: اولویت باید تشکیل سریع دولت به منظور جلوگیری از خلأ قدرتی باشد که لبنان را در بحرانی بیشتر غرق می‌کند.

دولت لبنان اوایل ماه جاری میلادی و در پی انفجار بندر بیروت که دست کم ۱۸۰ نفر در آن جان خود را از دست دادند و حدود ۶ هزار نفر نیز مجروح شدند، استعفا داد. در پی این انفجار مهیب، اعتراضات بار دیگر در لبنان علیه نخبگان سیاسی این کشور بخاطر فساد، سوء مدیریتی که سبب این بحران عمیق مالی شده، از سر گرفته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار