بررسی مشکلات پرورش دهندگان ماهیان سردآبی در مهاباد

مشکلات پرورش دهندگان ماهیان سردآبی شهرستان‌های جنوب استان با حضور مدیرکل شیلات آذربایجان غربی در مهاباد بررسی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، عصر امروز جلسه هم اندیشی در خصوص مشکلات پرورش دهندگان ماهیان سردآبی شهرستان‌های مهاباد، پیرانشهر و اشنویه با حضور مهندس جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد و نائب رئیس اول کمیسیون کشاورزی مجلس و مدیرکل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی، مسئولین ادارات جهاد کشاورزی، دامپزشکی، برق، امور آب، گاز، محیط زیست، نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان مهاباد تشکیل شد.

محمودزاده نماینده مردم مهاباد در این نشست گفت: توجه به صادرات آبزیان می‌تواند نقش مهمی در افزایش سودآوری این محصولات داشته باشد از این رو مرغوبیت محصول تولید شده باعث می‌شود بازار‌های جدید برای تولیدات این شهرستان ها فراهم شود.

در ادامه تعدادی از پرورش دهندگان ماهیان سردآبی به بیان مشکلات خود و وضعیت موجود واحد‌های پرورش ماهی استان پرداختند و در نهایت تصمیماتی به منظور رفع این مشکلات اتخاذ شد.

در آذربایجان‌غربی انوع آبزیان از جمله شاه‌میگو و ماهیان گرمابی شامل انواع ماهی کپور، فیتوفاک، بیگ‌هد و آمور و ماهیان بومی از جمله زردماهی صید و روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود.

صید بیش از ۶ هزار تُن انواع ماهی در منابع آبی آذربایجان‌غربی و فعال بودن ۴۲۰ مزرعه پرورش ماهی سردآبی و گرمابی در این استان، آذربایجان‌غربی را به یکی از قطب‌های تولید انواع آبزیان در کشور تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.