ورود بخش خصوصی برای تسریع زیرساخت‌های پست پلتفرمی

مدیرکل بازاریابی و توسعه کسب و کار شرکت ملی پست چگونگی ورود بخش خصوصی به طرح زیرساخت‌های پست، پلتفرمی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،بابک افروز مدیرکل بازاریابی و توسعه کسب و کار شرکت ملی پست در سومین گفتگوی زنده اینستاگرامی با مدیران،کمک به کسب و کار‌ها را بخش مهمی از طرح تحول دیجیتال در این شرکت دانست و گفت: در استراتژی جدید شرکت ملی پست همه قرارداد‌ها بازنگری شد و سعی کردیم آن‌ها را با زیرساخت و امکانات شرکت ملی پست مطابقت دهیم.

اولویت صرفه اقتصادی بر ارتقای ترافیک مرسولات

وی با اشاره به اینکه بالابودن ترافیک مرسولات مد نظر ماست، افزود: قرار نیست صرفاً برای بالا نگه داشتن ترافیک از نظر مالی قرارداد‌ها زیان‌ده باشند و صرفه اقتصادی را نادیده بگیریم.

افروز تصریح کرد: بر اساس این طرح شرکت ملی پست در قالب یک پلتفرم زمینه فعالیت را برای شرکت‌های دیگر از جمله بخش خصوصی فراهم می‌کند و آن ها می‌توانند از این پلتفرم به‌ عنوان یک زیرساخت برای توسعه کار خود استفاده کنند و البته پست هم از بابت خدماتی که ارائه می‌دهد منتفع می‌شود.

مزیت رفع نقص قبول مرسولات پست ویژه مشتریان 

مدیرکل بازاریابی و توسعه کسب و کار شرکت ملی پست افزود: این نکته که برای فرآیند قبول مرسولات در خیلی جا‌ها مشکل نقاط تماس با مشتری وجود دارد باید این را بگویم که ما قراردادی را تنظیم کردیم تا بخش خصوصی به بخش قبول وارد شود و به شکل سیار نسبت به جمع‌آوری مرسولات کمک کند و آن‌ها را به نقاط تماس ما تحویل دهند.

افروز  اظهار کرد: شرکت ملی پست برای هرگونه تغییر نرخ تابع تصمیم سازمان تنظیم مقررات و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان است الگو‌های اصلاح نرخ همواره در حال پایش است و با وجود اینکه نرخ خدمات پست نسبت به رقبای قانونی آن، بسیار پایین‌تر و مناسب‌تر است در سال جاری هیچ‌گونه افزایش نرخ در خدمات پستی صورت نگرفته است.

دخالت مسافت های جغرافیایی در قبول مرسلات پست

وی ادامه داد: یکی از اقدامات اساسی ما تحقیق بازار است که به‌ صورت پیوسته انجام می‌شود و از نتایج آن در فرایند اصلاح نرخ‌ها استفاده می‌کنیم. به‌ عنوان نمونه در تازه‌ترین اقدام، سال گذشته مسافت‌های جغرافیایی در نرخ قبول مرسولات تأثیر داده شد.

مدیرکل بازاریابی و توسعه کسب و کار شرکت ملی پست بیان کرد: برای حمایت از کسب و کار‌های خانگی و تولیدکنندگان صنایع‌دستی مشکل اصلی شناسایی آن‌هاست. برای رفع این مشکل لازم است آن‌ها با مراجعه به پست و عقد قرارداد، به پنل مخصوصی که پست در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد دسترسی پیدا کنند. کسب و کار‌های خانگی پس از آن می‌توانند از همین پنل برای ارسال و فروش محصولاتشان استفاده کنند.

پست مسئول تبلیغات در فروشگاه نیست

افروز گفت : درباره احتمال مغایر بودن کالای خریداری‌شده در سرویس تجارت‌الکترونیک نسبت به آنچه که در فروشگاه‌ها تبلیغ می‌شود باید به این نکته اشاره کنم که در این مورد مسئولیتی متوجه پست نیست، زیرا وظیفه ما فقط جابه‌جایی بسته‌هاست و از کیفیت کالای داخل مرسولات بی‌اطلاعیم. با این‌وجود درصورتی‌که تعداد شکایات و مرسولات برگشتی از یک فروشنده زیاد باشد، این اختیار را داریم که آن‌ها را براساس قرارداد، جریمه کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار