افتتاح ۷۹ پروژه ارتباطی در استان اردبیل

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: ۷۹ پروژه ارتباطی با صرف ۵۱۷ میلیارد ریال اعتبار در استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  بهروز رزمی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در آیین بهره‌برداری یکی از این پروژه‌ها، ارتقا و راه‌اندازی سایت‌های جدید تلفن همراه، توسعه تلفن ثابت و شبکه فیبر نوری را جمله طرح‌های بهره‌برداری شده هفته دولت در این استان اعلام کرد.

او با اشاره به اهمیت توسعه شبکه پهن‌باند و تلفن همراه در مناطق محروم و روستایی افزود: با تلاش مجموعه خادمان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اردبیل و با صرف بالغ بر ۴۷۵ میلیارد ریال اعتبار، چهار سایت جدید تلفن همراه در استان راه‌اندازی شده و ۷۴ سایت تلفن همراه نیز به فناوری نسل سوم و چهارم ارتقا یافت.

رزمی اجرای این طرح‌ها را موجب توسعه ارتباطات و کاهش شکاف دیجیتال بین شهر و روستا در استان اردبیل عنوان کرد و گفت: خدمات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اردبیل به دورافتاده‌ترین مناطق نیز رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل همچنین از توسعه شبکه فیبر نوری و تلفن ثابت در سطح استان با صرف ۴۲ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

او افزود: مرحله اول پروژه تار (توسعه ارتباطات روستایی) نیز با اجرای ۱۶۲ کیلومتر فیبر نوری در شهرستان‌های گرمی، پارس‌آباد و اصلاندوز نیز به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
روستای لنج آباد مشگین و 7 روستای هم جوار تحت پوشش تلفن همراه نیست......