مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم عنوان کرد؛

افتتاح ۳۵ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری قم در هفته دولت

سجادی گفت: ۳۵ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری قم با ۲۱ میلیاردتومان اعتبار و با اشتغال زایی برای ۶۶۳ نفر افتتاح می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سید محمدتقی سجادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم  با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت گفت: در حوزه‌های بیابان، جنگل، مرتع و آبخیزداری پروژه‌های مختلفی برای افتتاح در هفته دولت در نظر گرفته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم تصریح کرد: مدیریت هرزآب در سطح ۴۵۶ هکتار از منطقه کوه نمک از جمله دیگر پروژه‌های مورد نظر در حوزه بیابان است که برای آن بیش از ۴۲۰ میلیون تومان هزینه و برای ۴۵ نفر به صورت موقت اشتغال‌زایی شده است.

سجادی با اشاره به اجرای پروژه‌های حوزه بیابان با محوریت نهال‌کاری، مراقبت و آبیاری در سطح دو هزار و ۱۰۰ هکتاری از منطقه کوه نمک بخش مرکزی عنوان کرد: پروژه حوزه بیابان ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده و به صورت موقت برای ۴۱۰ اشتغال‌زایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از بوته‌کاری در سطح ۲۳۴ هکتار از حسین آباد نیزار در حوزه مرتع یاد کرد وافزود: این پروژه با ۸۴۴ میلیون تومان اعتبار برای ۶۵ نفر به صورت موقت اشتغال‌زایی داشته هر چند هدف اصلی این پروژه‌ها اشتغال‌زایی نیست.

سجادی با بیان اینکه نهالکای ۱۳۰ هکتاری و بذرکاری بادام کوهی و ارژن ۲۰ هکتاری در حوضه آبخیز و مراتع علی آباد نیزار در قالب پروژه‌های جنگل اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم دنبال می‌شود،بیان کرد: برای پروژه‌های جنگل ۵۴۲ میلیون تومان هزینه و به صورت موقت برای ۶۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم یادآور شد: عملیات آبخیزداری حوضه آبخیز دره سلیمان کهک با یک سازه گابیون‌بندی به حجم ۷۵۰ مترمکعب و سه بند سنگی و ملاتی به حجم هفت هزار و ۷۰۰ مترمکعب با بیش از دو میلیارد و ۳۰۳ میلیون تومان انجام شده که ۲۰ نیروی کار برای اجرای این عملیات تلاش کرده‌اند.

سجادی از اجرای عملیات آبخیزداری در حوضه‌های آبخیزخدیجه خاتون و چاله گنبد و محمودآباد بخش سلفچگان با یک سازه گابیون‌‎بندی به حجم هزار و ۲۰۰ مترمکعب و تعداد ۹ سازه بند سنگی و ملاتی به حجم ۶ هزار و ۲۰۰ مترمکعب یاد کرد و گفت: در این حوضه‌ها سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده و در مجموع ۲۵ نفر با اجرای آن‌ها اشتغال داشته‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: عملیات آبخیزداری حوضه آبخیز وزوا دهستان قاهان با سه سازه گابیون‌بندی به حجم ۸۱۳ مترمکعب و تعداد دو بند سنگی و ملاتی به حجم سه هزار و ۱۳۷ متر مربع با هزینه‌ای بیش از ۲ میلیارد و ۷۶۷ میلیون تومان انجام شده که به صورت موقت برای ۱۸ نفر اشتغال‌زایی داشته است.

سجادی عنوان کرد: در عملیات آبخیزداری حوضه آبخیز ونارچ با استفاده از ظرفیت ۲۰ نیروی کار یک سازه گابیون بندی به حجم ۳۰۰ مترمکعب و ۱۰ سازه بند سنگی وملاتی به حجم هفت هزار و ۵۰۰ متر مکعب با اعتباری بیش از دو میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان ایجاد شده است.

او ادامه داد: پروژه‌ها و فعالیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری با هدف حفظ آب و خاک، افزایش پوشش گیاهی، تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی و قنوات و چاه‌ها و ... اجرا می‌شوند و اشتغال اینگونه طرح‌ها زودهنگام نبوده و اثرات آن‌ها در طولانی مدت و سالیان متمادی پس از اجرا در اشتغال منطقه قابل مشاهده خواهد بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم یادآورشد: در مجموع در هفته دولت ۳۵ پروژه با ۲۱ میلیارد و ۵۵۷ میلیون تومان اعتبار افتتاح خواهد شد که این پروژه‌ها علاوه بر افزایش اشتغال‌زایی مناطق مختلف استان قم در آینده، به صورت موقت برای ۶۶۳ نفر نیز اشتغال‌زایی به دنبال داشته است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار