بازار محصولات باغی دانش‌بنیان می‌شود

ضرورت توسعه بازار فعلی محصولات باغی راهبردی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را برآن داشت تا از ظرفیت‌های دانش‌بنیانی برای توسعه آن استفاده کند.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، باغداری مدرن در گرو استفاده از نهال سالم است. نهال شالوده و اساس باغداری محسوب می‌شود. این محصول پایه‌ای تاثیر زیادی در تامین امنیت غذایی جامعه دارد. ضرورت توسعه بازار فعلی این محصولات راهبردی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را برآن داشت تا از ظرفیت‌های دانش‌بنیانی برای توسعه آن استفاده کند.

ظرفیت‌های دانش‌بنیان‌ها ثابت کرد که اعتماد به آن‌ها درست و به‌جا است و در شرایط خاص اقتصادی می‌توانند گره‌گشای نیاز‌های کشور باشند. روز‌های شیوع کرونا اثباتی برای این مدعا است. روز‌هایی که کرونا و تحریم‌ها دست به دست هم دادند تا توان داخلی کشور را به شکلی ناخواسته و به سود فناوران بالاببرند.

یکی از حوزه‌هایی که با کمک ظرفیت‌های موجود کشور امکان رشد و توسعه بیشتر دارد، حوزه نهال است. توسعه بازار تولید این محصولات، حمایت از طرح‎های فناورانه و اولویت‌دار حوزه نهال، بالا بردن سطح آمادگی فناوری و افزایش سطح آمادگی بازار طرح ‏ها از جمله اقداماتی است که برای توسعه بازار این محصولات در نظر گرفته شده است.


بیشتر بخوانید


این طرح‌ها باید با توجه به شرایط اقلیمی و سیاسی کشور، قابلیت اجرایی داشته باشد و منابع پایداری برای تامین مواد اولیه و استمرار اجرای آن‌ها و تولید محصول و تضمین وجود بازار داخلی برای محصولات تولیدی یا تضمین صادرات آن‌ها ارائه شود.

استفاده از فناوری‌های جدید و کارآمد در اجرای طرح، افزایش تمایل بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و حمایت از طرح‌های فناورانه، ایجاد امکان کنترل کیفیت و عرضه محصولات سالم برای ارائه طرح‌ها ضروری است.

این طرح، همکاری مشترکی میان ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی biodc.isti.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.