بیانیه پایانی نشست سه جانبه بین عراق، اردن و مصر درباره فلسطین

سران کشور‌های اردن، عراق و مصر در بیانیه پایانی نشست سه جانبه، بر محوری بودن مسئله فلسطین و لزوم تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سومریه نیوز، سران کشور‌های اردن، عراق و مصر در بیانیه پایانی نشستی سه جانبه، بر لزوم تقویت شراکت سیاسی و اقتصادی و امنیتی بین سه کشور تاکید کردند.

در این بیانیه بر اهمیت تقویت همکاری و تکیه بر برترین راهکار‌ها و ابزار‌های لازم برای برقراری روابط استراتژیک به ویژه در زمینه اقتصادی و امور حیاتی مانند برق با توجه به شرایط ناشی از همه‌گیری جهانی کرونا تاکید کردند.

سران سه کشور با تمرکز بر محوری بودن مسئله فلسطین بر لزوم فعال‌سازی تلاش‌ها برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر که پاسخگوی همه حقوق مشروع مردم فلسطین به ویژه در زمینه تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف بر اساس قانون بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل و ابتکار صلح عربی تاکید کردند.

در بیانیه پایانی نشست سران امان، بغداد و قاهره بر لزوم توقف اقدامات اسرائیل در زمینه الحاق اراضی فلسطین که فرصت‌های تحقق صلح عادلانه را از بین برده و به دنبال تغییر وضعیت تاریخی و قانونی موجود در قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی است، تاکید شده است.

در این بیانیه همچنین بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای دست یابی به راهکار‌های سیاسی برای بحران‌های منطقه به ویژه در کشور‌های سوریه، لیبی و یمن بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و مراجع ذی‌صلاح تاکید شده است.

سران سه کشور در ادامه با بررسی تحولات اخیر سد النهضه و امنیت آبی مصر بر لزوم دست‌یابی به توافق عادلانه و متوازن بر اساس قانون بین المللی و حفظ حقوق و منافع آبی مصر و سودان تاکید کردند.

در بیانیه پایانی نشست سه جانبه بر حمایت از عراق و حاکمیت و امنیت و ثبات این کشور و تحقق انتظارات ملت عراق تاکید شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار