طرح کسب دانش فنی تولید بچه‌ماهی در بوشهر افتتاح شد

طرح کسب دانش فنی تولید بچه‌ماهی سی‌باس با اعتبار یک میلیارد و پانصد میلیون تومان در استان بوشهر به بهره‌برداری رسید.

طرح کسب دانش فنی تولید بچه‌ماهی در بوشهر افتتاح شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مرکز نمونه طرح کسب دانش فنی تولید بچه‌ماهی سی‌باس با اعتبار یک میلیارد و پانصد میلیون تومان در سفر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور به استان بوشهر  افتتاح شد.

این مرکز به وسعت ۵ هکتار در شهرک زیست فناوری دلوار قرار دارد.

به گفته مجری طرح کسب دانش فنی و تولید بچه ماهی سی باس،  ماهی سی باس از جمله آبزیانی است که مقاومت و تحمل بالایی در برابر شوری دارد و در قفس‌های دریایی پرورش داده می‌شود، ولی لارو یا بچه آن از استرالیا وارد می‌شود.


بیشتر بخوانید


احمدرضا کهن با اشاره به اینکه در سفر استانی رئیس جمهور، ۸ میلیارد تومان سهم استان بوشهر در اجرای طرح کسب دانش فنی تولید و تکثیر بچه ماهی سی‌باس تعیین شد، افزود: از  اعتبار مصوب یاد شده تاکنون ۲٫۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

او بیان کرد: حوضچه‌های ماهیان مولد در حال ساخت است و در کنار این طرح، تولید غذای زنده آرتمیا، روتیفر، و جلبک مورد توجه ویژه جهاد دانشگاهی قرار دارد.

اکنون همه بچه‌ماهی موردنیاز کشور، از خارج و کشور‌هایی مانند هند، استرالیا و تایلند وارد می‌شود.

با توجه به اینکه در برنامه ششم توسعه، تولید ۲۰۰ هزار تن ماهی در قفس برنامه‌ریزی شده است، توسعه طرح کسب دانش فنی تولید بچه‌ماهی سی‌باس می‌تواند در تامین نیاز کشور در داخل کمک موثری کند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.