افزایش یادگیری کودکان در شهر دوستدار کودک

شهردار یزد گفت: در شهر دوستدار کودک برنامه‌های شهری باید در جهت رشد یادگیری کودکان باشد.

جمال الدین عزیزی شهردار یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  به ضرورت رعایت حقوق کودکان در مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: اگر نسل پرسشگر، خلاق، خطرپذیر و دارای امید و آرزو پرورش دهیم این فرزندان می‌توانند آینده خوبی برای ایران اسلامی رقم زده و پاسداران لایقی برای دستاورد‌های انقلاب باشند.

او در ادامه به اهمیت حساس کردن اقشار مختلف به ویژه والدین و مسئولان مدیریت شهری به کودکان و نوجوانان به عنوان بخش قابل توجهی از جمعیت کشور تاکید کرد و افزود: این مطالبه گری با همکاری و مشارکت مستمر اصحاب رسانه، تشکل‌های مردم نهاد و سازمان‌های دولتی محقق می‌شود.

شهردار یزد اظهار داشت: کودکان به این دلیل که آینده سازان شهر‌ها هستند باید از نظر شهری نیز به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

او با بیان اینکه در شهر دوستدار کودک برنامه‌های شهری باید در جهت رشد یادگیری کودکان باشد ادامه داد: شهر از نظر فیزیکی باید بستری مناسب برای عبور و مرور و دسترس پذیری کودکان به امکانات باشد.

عزیزی در پایان اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی در سطح شهر با همکاری سازمان‌ها وارگان‌های مختلف به منظور شهری در شان کودکان ونوجوانان در حال اجرا است.

شهر دوستدار کودک، شهر یا اجتماع محلی است که در آن نظرها، نیازها، اولویت‌ها و حقوق کودک، بخشی جدایی ناپذیر از سیاست‌ها و برنامه‌ها و تصمیم‌های عمومی است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار