پیش بینی هجوم ملخ‌های صحرایی به هرمزگان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی هرمزگان گفت: بر اساس گزارش‌های سازمان فائو (سازمان خوارباروکشاورزی ملل متحد)، ملخ‌های صحرایی در پاییز امسال به هرمزگان باز می‌گردند.

پیش بینی هجوم ملخ‌های صحرایی به هرمزگانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،مهدی ترابی افزود:پیش‌بینی می شود به دلیل مبارزه  نامناسب  با ملخ ها در کشور پاکستان ، ملخ‌های صحرایی در پاییز امسال  مهمان ناخوانده هرمزگان خواهند بود.

او گفت: برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی بیش از ۴میلیون هکتار از اراضی استان رصد و پایش شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی هرمزگان افزود: استان در دوسال گذشته مورد حمله گسترده ملخ‌های صحرایی از کشور‌های همسایه قرار گرفت و ۲۱۰هزار هکتار از مراتع و اراضی سم‌پاشی شد.

ترابی گفت: مبارزه‌  استان با ملخ های صحرایی از سوی سازمان حفظ نباتات کشور بی‌نظیر شناخته شد به طوری‌که در سال ۹۸ فقط یک مزرعه خسارت دید.

او افزود: از ابتدای سال تا کنون گزارشی مبنی‌بر اعلام خسارت از سوی کشاورزان و باغداران هرمزگان اعلام نشده است .

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی هرمزگان گفت: تجربه‌ سال‌های گذشته باعث شد که سم کمتری برای مبارزه با این آفت استفاده شود و به همین دلیل  امسال خسارتی  به محصولات وارد نشد.

ملخ صحرایی از شمال شرق آفریقا و از کشور پاکستان به سمت  ایران هجوم می‌آورند.

استان‌های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان درگیر آفت ملخ صحرایی هستند که بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان است.

نخستین دسته ملخ‌های صحرایی در هرمزگان چهارم بهمن سال ۹۷ در بندرنخیلو از توابع شهرستان بندرلنگه گزارش و علت مهاجرت آن‌ها نیز نبود بارش و غذای کافی در سواحل دریای سرخ و عربستان اعلام شد که از طریق خلیج‌فارس و دریای‌عمان وارد خاک ایران شده بودند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.