یک عراقی سرکرده گروه تروریستی داعش در افغانستان شد

پس از ناکامی سرکرده‌های سابق شاخه خراسان داعش که از افغانستان و پاکستان بودند این گروه تروریستی برای نخستین بار یک تبعه عراقی را در این سمت تعیین کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، گروه تروریستی داعش اخیرا «شهاب المهاجر» را به عنوان سرکرده جدید شاخه خراسان تعیین کرده است. یافته‌های تازه نشان می‌دهد که المهاجر تبعه عراق است.

سرکرده جدید گروه تروریستی داعش پیش از این در افغانستان و پاکستان به عنوان فرمانده نظامی شبکه القاعده فعالیت داشت و طراح حمله اخیر بر زندان ننگرهار نیز بود.

به گفته «عبدالرئوف شپون»، عضو پارلمان افغانستان در نتیجه این حمله همه زندانیان داعش که حدود 300 نفر بودند از زندان فرار کردند.

بر اساس این گزارش، ناکامی سرکرده‌های سابق شاخه خراسان داعش که از افغانستان و پاکستان بودند‎ سبب شد تا داعش برای نخستین بار یک تبعه عراق را در این سمت تعیین کند.

پیش از این «مسعود اندرابی»، سرپرست وزارت داخله/ کشور افغانستان گفته بود که سرکرده جدید داعش عضو شبکه حقانی است اما طالبان این اظهارات را رد کرد.

به نوشته تسنیم، «عبیدالله شینواری»، معاون شورای ولایتی ننگرهار با ابراز نگرانی درباره آزادی زندانیان داعش اظهار داشت: پیش از این گفته می‌شد که حضور داعش در شرق افغانستان پایان یافته است اما با حمله بر زندان ننگرهار دوباره برای مردم نگرانی خلق شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.