جو پایدار تا آخر هفته بر کردستان حاكم است

کارشناس اداره کل هواشناسی استان کردستان گفت:تا آخر هفته جوی پایداری بر کردستان حاکم خواهد بود و در این ایام روند افزایش دما دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خسرو سیف پناهی کارشناس اداره کل هواشناسی استان کردستان گفت:بر اساس بررسی و تحلیل آخرین نقشه ها و مدل های پیش یابی هواشناسی،برای امروز دوشنبه بعلت گذر موجی از شمال غرب کشور شاهد افزایش موضعی ابر، گاهاً وزش باد شدید و امکان رگبار‌های پراکنده و نقطه‌ای باران به همراه رعدوبرق (بخصوص طی امروز) برای نواحی شمالی استان همچون شهرستان‌های سقز، بیجار، بانه و دیواندره خواهیم بود.

او افزود:به دنبال آن از روز سه شنبه تا آخر هفته جو استان پایدار بوده و بجز رشد موضعی ابر در بعدازظهر‌ها و گاهاّ وزش باد پدیده قابل توجه دیگری نخواهیم داشت.

سیف پناهی گفت:با توجه به شرایط تشکیل گردوخاک بر روی عراق و انتقال بخشی از آن به سطح استان، همچنین شکل گیری گردو خاک محلی بعلت سرعت وزش باد شدید، امروز و فردا تا حدودی کیفیت هوا و دید افقی در برخی نقاط استان کاهش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان کردستان افزود:از لحاظ دمایی نیز از امروز تا روز سه شنبه ۲ تا ۴ درجه سلسیوس دیگر ازدما‌های بیشینه کاسته شده و از گرمای هوای سطح استان (بخصوص نواحی شمالی و شرقی) کاسته خواهد شد؛ مجددا از روز چهارشبه تا آخر هفته ۳ تا ۵ درجه دما‌ها افزایش خواهد داشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.