تحویل یکی از پایگاه‌های ائتلاف بین المللی به دولت عراق

یکی از سایت‌های پایگاه التاجی که در کنترل ائتلاف بین المللی قرار داشت، تحویل نیرو‌های عراقی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسکای نیوز، ائتلاف بین المللی یکی از سایت‌های پایگاه التاجی را که در کنترل این ائتلاف قرار داشت، تحویل نیرو‌های عراقی داد.

سرتیپ تحسین الخفاجی، سخنگوی عملیات مشترک عراق به شبکه اسکای نیوز گفت: ائتلاف بین المللی سایت شماره ۸ پایگاه التاجی را تحویل نیرو‌های عراقی داد.

سرتیپ خفاجی در ادامه تصریح کرد: سایت شماره ۸ پیشتر از سوی نیرو‌های استرالیایی، نیوزیلندی و آمریکایی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

او در ادامه افزود: سایت شماره ۸ حاوی پایگاهی هوایی بوده است.

سخنگوی عملیات مشترک عراق همچنین گفت: ائتلاف بین المللی همچنان به همکاری با بغداد ادامه می‌دهد و بزودی، پایگاه‌های دیگر هم تحویل نیرو‌های عراقی خواهند شد.

پیشتر پایگاه سومریه نیوز عراق به نقل از برخی منابع اعلام کرده بود نظامیان آمریکایی و نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی ضد داعش از فردا این پایگاه را ترک می‌کنند.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به تازگی در نشست خبری مشترکی با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در کاخ سفید مدعی شده بود که تعداد بسیار کمی از نیرو‌های آمریکا در عراق باقی مانده اند که ظرف سه سال آینده از این کشور خارج می‌شوند.

پایگاه هوایی التاجی عراق در ۸۰ کیلومتری شمال شهر بغداد و میزبان نیرو‌های ائتلاف آمریکا در سال‌های گذشته بوده است.

پایگاه التاجی عراق بار‌ها هدف حملات راکتی قرار گرفته است. در هفته‌های اخیر، حمله به کاروان‌های خودرویی نظامیان آمریکایی در عراق افزایش یافته است. منابع خبری روز شنبه از انفجار یک عدد بمب کنار جاده‌ای در مسیر کاروان نیرو‌های آمریکایی در غرب بغداد که از پایگاه التاجی خارج شده بودند، خبر دادند. حمله روز گذشته، یازدهمین مورد از هدف قرار دادن کاروان‌های نظامی آمریکا در یک ماه گذشته به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار